حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور:

۲۰۰ بهره‌بردار در شهریار نوغان‌داری می‌کنند

۲۰۰ بهره‌بردار در شهریار نوغان‌داری می‌کنند

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور از وجود ۲۰۰ بهره‌بردار صنعت نوغان‌داری در منطقه شهریار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، رضا صورتی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این زمینه گفت: ۲۰۰ بهره‌بردار صنعت نوغان‌داری در منطقه شهریار فعالیت می‌کنند و برای اولین‌بار شاهد جهش تولید در صنعت نوغان‌داری در این شهرستان هستیم.

وی افزود: علاوه بر تولید محصولات اصلی ابریشم، نوغان‌داران با توجهی که به تولید محصولات جانبی نشان می‌دهند، باعث ارتقای شاخصه‌های سودمندی شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور تصریح کرد: میزان تولید کشور در سه سال اخیر و با استقبالی که از این حوزه صورت‌گرفته، افزایش یافته و میزان تولید پیله در کشور نسبت به مدت مشابه قبل دو برابر شده است.

صورتی در خصوص کاربرد نخ‌های استحصال شده در صنعت فرش یادآور شد: میزان تولید پیله ۱۵ درصد از تخم نوغان‌های قدیمی بالاتر است که از نظر کیفی هم به لحاظ شاخصه‌های سودمندی نخ استحصال شده، در صنعت فرش اهمیت بسیاری دارد و به‌مراتب از موارد قدیمی و حتی وارداتی بهتر است.

وی با اشاره به شمار فعالان این عرصه از امکان روند افزایشی تولیدات و وجود بازار مصرف داخلی گفت: حدود ۳۰ هزار خانوار در این عرصه فعال هستند که البته این آمار نسبت به سنوات گذشته دو برابر شده و مشاهده می‌کنیم که این علاقمندی‌ها در حال افزایش بوده است؛ البته حائز اهمیت است که نیاز ما در صنعت فرش در حال حاضر حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ تن اما تولید ما کمتر از ۳۵۰ تن است.

گفتنی است نمایشگاه نوآوری پیله ابریشم در شهریار با حضور رضا صورتی؛ رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور، مسئولان شهرستانی و جمعی از مسئولان و بانوان فعال با محوریت ترویج و توسعه صنعت نوغان‌داری افتتاح شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از