حالت تاریک
جمعه, 01 تیر 1403
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

بهره‌برداری از گلخانه تولید بلوبری در پاکدشت

بهره‌برداری از گلخانه تولید بلوبری در پاکدشت

همزمان با هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی نخستین گلخانه تولید بلوبری در پاکدشت با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، همزمان با ایام هفته جهاد کشاورزی، آیین افتتاح اولین گلخانه تولید بلوبری (ذغال اخته آبی) با ظرفیت تولید سالانه ۲ تن در شهرستان پاکدشت با حضور سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی، امام جمعه شهرستان، فرماندار پاکدشت، نماینده مردم در مجلس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، بخشدار مرکزی و سایر مسئولان در مجتمع گلخانه‌ای گلفام برگزار شد.

این پروژه در مساحتی حدود ۴ هزار و ۷۵۰ مترمربع با سرمایه‌ای در حدود ۷۰ میلیارد ریال در راستای افزایش بهره‌وری، نوآوری و جلوگیری از خروج ارز به بهره‌برداری رسید.

فاضل کارخانه در این افتتاحیه با اشاره به قدمت تولید گل و گیاه در پاکدشت اظهار داشت: قدمت گلکاری در پاکدشت ۸۴ سال است، به طوری‌که آقای زعیم در سال ۱۳۱۹ گلکاری داشته است.

وی افزود: نخستین بار کشت آنتوریوم در کشور توسط آقایان زعیم و خادم در سال ۱۳۵۶ صورت گرفته است. همچنین نخستین روش کشت هیدروپونیک توسط آقایان زعیم و خادم در سال ۱۳۶۱ انجام شده است.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: شهرستان پاکدشت با سطح یک هزار و ۶۸ هکتار (۸۶ درصد سطح استان) و تولید یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون شاخه (۹۰ درصد تولید استان) می‌باشد و همچنین سطح گل و گیاه زینتی شهرستان ۱۳۹ هکتار و تولید ۵۸ میلیون گلدان می‌باشد. پاکدشت هم از نظر سطح و هم از نظر تولید گل و گیاه در استان تهران رتبه ۱ را به خود اختصاص داده است.

کارخانه یادآورشد: در این شهرستان بیش از ۱۰۰ رقم از انواع گل و گیاهان زینتی (گل‌های شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی گلدار، برگساره‌ای، درختچه‌ای) تولید می‌شود، از انواع آنها شامل: آنتوریوم، آلسترومریا، ژربرا، میخک، داودی، رز، لیسیانتوس، ارکیده، لیلیوم، گلایل، مریم، شمعدانی، امپنشن، بگونیا، کوکب، سنبل، لاله، ورزیا، بنت القنسول، سیکلامن، فوشیا، استئوسپرمم، کالانکوئه، شیپوری گلدانی، ارکیده، آنتوریوم و ژربرا گلدانی، سانسوریا، زامیفولیا، دیفن باخیا، شفلرا، برگ بیدی، قاشقی، آگلونما، کاج مطبق، انواع بنجامین، کاکتوس، آهار، پاپیتال و غیره کشت می‌شود که گل و گیاه زینتی در شهرستان توسط ۲ هزار و ۹۳ نفر تولیدکننده و بهره‌بردار کشت و روانه بازار می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه برنامه‌های خود به گلخانه گل رز مینیاتوری در شهرک گلفام رفته و با تولیدکنندگان آن دیدار و گفتگو کرد.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از