حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
حضور استاندار تهران؛

مدرسه ۹کلاسه و حوزه علمیه ملارد افتتاح شد

مدرسه ۹کلاسه و حوزه علمیه ملارد افتتاح شد

با حضور استاندار تهران مدرسه ۹کلاسه در روستای بیدگنه بخش مرکزی شهرستان ملارد با اعتبار بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال با مشارکت خیّر مدرسه‌ساز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، این مدرسه با مشارکت خیر مدرسه‌ساز و اعتبارات دولتی به مساحت ۳ هزار و ۳۵۵ مترمربع و زیربنای آموزشی یک‌هزار و ۱۷۵ مترمربع دارای ۹ کلاس، نمازخانه، سالن چندمنظوره و ... احداث شده است.

این مدرسه پنجاهمین مدرسه خیرساز در شهرستان ملارد است که با هدف کسب فضائل اخلاقی و یادگیری علوم برای دانش‌آموزان به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین، حوزه علمیه امام رضا (ع) توسط خیرین شهر ملارد و مدیریت شهری طی هشت ماه با تجهیزات لازم و صرف اعتبار ۶ میلیارد تومان احداث و افتتاح شد.

گفتنی است، کمبود نیروی متخصص در حوزه تعلیم و تربیت و مدارس یکی از مشکلاتی که در شهرستان ملارد وجود دارد، به این دلیل حوزه علمیه امام رضا (ع) با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ساخته شده است.

وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در ملارد موجب شده تا مسئولان به منظور جذب طلبه‌های کارآمد و متخصص در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزی و پاسخگویی به نیازهای علمی آنها، اقدام به ساخت حوزه علمیه کنند.

گفتنی است، در حال حاضر این حوزه علمیه به منظور استفاده طلاب با ظرفیت ۹۰ نفر برای مدت هشت سال راه‌اندازی شده، البته با خرید زمین اصلی حوزه علمیه با کمک خیرین، در آینده برای ساخت آن برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام مهدی خوبانی، امام جمعه شهر ملارد تولیت حوزه علمیه امام رضا (ع) را عهده‌دار خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از