حالت تاریک
یکشنبه, 25 شهریور 1403
مدرس دانشگاه شریعتی تهران:

اربعین محل اتصال انسان‌های آزادی‌خواه است

اربعین محل اتصال انسان‌های آزادی‌خواه است

مدرس دانشگاه شریعتی تهران گفت: همایش عظیم اربعین حسینی محل و کانون اتصال همه انسان‌های آزادی‌خواه و حرکت عظیمی است که باورها و ارزش‌های حقیقی اسلام را نشان داده و تقویت می‌کند.

مریم علیزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: حضور آزادی‌خواهان جهان و دانشجویان معترض کشورهای آمریکایی و اروپایی برای شرکت در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی حقیقت را در این مسیر هر چه بیشتر به آنان می‌نمایاند.

مدرس دانشگاه شریعتی تهران فراخوان آزادی‌خواهان جهان برای شرکت در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین را کار عظیم فرهنگی خواند و تصریح کرد: این مهم باید مهندسی‌شده انجام شود تا بُعد فرهنگی انتقال حقیقت مکتب اسلام در این راه صورت گیرد و شاهد گسترش مکتب حسینی و آماده‌سازی جهان برای ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر همه مردم جهان حق و حقیقت مکتب امام حسین (ع) را درک کنند، مانند یتیمی که سر پناهش بازمی‌گردد سوار بر کشتی نجات می‌شوند‌ و این مهم یکی از وظایف تشیع است که با تبلیغ بتواند آن را به درستی به انجام برساند.

وی تأکید کرد: جهاد در راه خدا تنها در شمشیر زدن خلاصه نمی‌شود و جنگ شمشیر باید آخرین مرحله جهاد بوده و نهایت تلاش برای اعتلای کلمه الله به‌‌کارگیری شود، از این‌رو جمهوری اسلامی ایران باید تمام توان خود را برای فراگیری کلمه الله در دنیا به کار بندد و تحقق این مهم به واسطه موارد علمی، گسترش صلح و دیپلماسی قوی امکان‌پذیر است.

مدرس دانشگاه شریعتی تهران، تلاش در جهت فراگیری کلمه الله در جهان را همان مسئله جهاد خواند و ادامه داد: برای محقق شدن این مهم و جهانی شدن اسلام باید مرحله به مرحله گام برداشت و در این راه مهم‌ترین اقدام مسلمانان در مقابل جبهه کفر و حفظ جبهه اسلام اتحاد بیش از پیش آنان است.

علیزاده از پیاده‌روی اربعین به عنوان عاملی مهم و تعیین‌کننده در افزایش وحدت مسلمانان یاد و اظهار کرد: این حرکت عظیم مقدمه‌ای بر تشکیل تمدن اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت بوده و موجب تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و مبانی اعتقادی در بین مسلمانان جهان خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از