حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مسئول کانون بسیج مداحان شهریار خبر داد:

برگزاری جشنواره نوگلان حسینی و زینبی در شهریار

برگزاری جشنواره نوگلان حسینی و زینبی در شهریار

مسئول کانون بسیج مداحان شهریار گفت: مسابقه بزرگ کشوری ستایشگری (مداحی) با مشارکت ۱۰۰ شرکت‌کننده در سه گروه سنی مختلف با هدف شناسایی استعدادها در این شهرستان برگزار شد.

حسین مرشدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» اظهار کرد: این برنامه نخستین دوره جشنواره ملی نوگلان حسینی در شهریار است که به همت کانون بسیج مداحان، هیئات مذهبی و شعرای آئینی شهرستان برگزار شده است.

وی با بیان هدف از برگزاری این جشنواره در راستای القاء فرهنگ عاشورایی، عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی به هر صورتی که موجب شکوفایی و بصیرت مسیر سیدالشهداء (ع) در بین نوجوانان و جوانان شود، ارزشمند بوده و قطعأ در جامعه تاثیر مثبت خواهد داشت.

مسئول کانون بسیج مداحان شهریار از برگزاری مرحله مقدماتی این جشنواره برای رده سنی هفت تا ۱۸ سال خبر و ادامه داد: بخش داوری به سه گروه هفت تا ۱۱، ۱۱ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال با هدف راستی‌آزمایی و شناسایی افراد علاقمند، نخبه و مستعد در سطح شهرستان شهریار دسته‌بندی می‌شود.

مرشدی با اشاره به برگزاری این جشنواره طی یک ماه گذشته، تأکید کرد: مرحله دوم به‌ صورت غیرحضوری با ارسال فیلم یک دقیقه‌ای در بستر ایتا راستی‌آزمایی و مرحله سوم نیز با برگزاری مراسم داوری در فرهنگسرای امام علی (ع) در شهرستان اندیشه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره که با رقابت ۱۰۰ شرکت‌کننده در سه گروه سنی برگزار شد، ۱۸‌ نفر موفق به کسب رتبه برتر و برگزیده شده و به جشنواره استانی معرفی شدند.

دبیر اجرایی جشنواره نوگلان حسینی شهریار تصریح کرد: این جشنواره به همت کانون بسیج مداحان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شهرداری با هدف ترویج فرهنگ مداحی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال نوجوانان شهرستان، جمع‌بندی آراء داوران و اعلام نفرات برتر در سه رده سنی جشنواره نوگلان حسینی و حضور نیافتن برخی دیگر از شرکت‌کنندگان، این برنامه تا روز چهارشنبه تمدید شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از