حالت تاریک
پنج‌شنبه, 07 تیر 1403

پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد اهالی بازار سرمایه از اولین مناظره انتخاباتی ۶ نامزد ریاست جمهوری سیگنال مثبتی دریافت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۹ هزار و ۲۹۱ واحد افت کرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن هزار و ۴۶ واحد پایین آمد و در رقم ۶۶۵ هزار و ۹۶ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۶۴ واحد افت کرد و به رقم ۲۱ هزار و ۷۹۵ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش ۳۲۹ واحدی داشت و به سطح ۱۱۴ هزار و ۳۶۹ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، ۳۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۶۵ درصد از نماد‌های بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد (وتوکا)، شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) و شرکت گروه صنعتی سپاهان (فسپا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار)، شرکت سیمان ساوه (فرود) و شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های سفار (شرکت سیمان فارس)، ثاخت (شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان) و بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه فارس (غفارس)، شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی) و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات سه‌شنبه، ۶۱ نماد صف خرید داشتند و ۳۰۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۱ درصدی به ۸۶۳ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز
دیروز شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز ریزش کرد. اغلب نماد‌های بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز افت کرد. شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نماد‌های فولاد، فملی، نوری، فارس و خودرو ۹ هزار و ۲۹۱ واحد معادل ۰.۴۵ درصد افت کرد.

اما دیروز برای یازدهمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۳۰۶ میلیارد تومان بود. نماد‌های خساپا، خودرو، ثپردیس، بوعلی، فملی، وتجارت، نوری، شبندر، شبریز و فرابورس بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

به نظر می‌رسد اهالی بازار سرمایه از اولین مناظره انتخاباتی ۶ نامزد ریاست جمهوری سیگنال مثبتی دریافت نکردند. مناظره‌ای که موضوع آن اقتصاد بود و محور‌های آن رشد اقتصادی، برنامه هفتم توسعه و جلب مشارکت مردم در اقتصاد بود. اما پس از آن روند بازار سرمایه تغییری نکرد و بازار واکنش معناداری نشان نداد. روند ریزشی شاخص تداوم داشت، ارزش معاملات همچنان پایین است و خروج سرمایه نیز ادامه یافت. در چنین شرایطی به نظر نمی‌رسد در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد رشد بازار باشیم.

منبع: اقتصاد 24

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از