حالت تاریک
دوشنبه, 28 خرداد 1403
سرپرست اداره‌کل امور اتباع استانداری تهران:

سکونت نیمی از اتباع خارجی در استان تهران

سکونت نیمی از اتباع خارجی در استان تهران

سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: بر اساس آمارها حدود نیمی از اتباع خارجی ساکن کشورمان، در استان تهران سکونت دارند.

احسان حیدری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: با توجه به شرایط استان تهران، حدود ۵۰ درصد اتباع مجاز و غیرمجازی که وارد کشور ایران شده‌اند، در این استان ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد اتباع ساکن در استان تهران وجود ندارد، عنوان کرد: بر اساس سرشماری‌های صورت گرفته، بین ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر شامل اتباع مجاز و غیرمجاز در این استان زندگی می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از ساماندهی اتباع مجاز در این استان خبر و ادامه داد: از اتباع مجاز دارای پتانسیل، در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی استفاده می‌شود.

حیدری افزود: این افراد در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی به‌کارگیری و بر این اساس ساماندهی و مشغول به کار و فعالیت می‌شوند، اما اتباع غیرمجاز بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای البته با رعایت کرامت انسانی از کشور خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل صنعتی، کشاورزی و خدماتی ممنوع است، تصریح کرد: با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و اصناف در شهرستان ری صنوفی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند، پلمب می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: هیچ‌یک از واحدهای تولیدی، صنفی، خدماتی و ... مجاز به به‌کارگیری اتباع غیرمجاز نیستند و در صورت استفاده از این افراد و واگذاری مشاغل به آن‌ها، بر اساس قانون با صاحبان این واحدها برخورد شده و علاوه بر پلمب، ملزم به پرداخت مبالغ جریمه خواهند شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از