حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس:

دولت چهاردهم وزرای اقتصادی کارکشته‌ای می‌خواهد

دولت چهاردهم وزرای اقتصادی کارکشته‌ای می‌خواهد

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت چهاردهم با انتخاب وزرای اقتصادی کارکُشته و باتجربه می‌تواند ره صد ساله را یک شبه طی کند.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های شهید رئیسی در دوران خدمت ریاست جمهوری می‌توان به پرهیز از حواشی، درگیری‌های سیاسی و دامن نزدن به اختلاف و وقت خود را صرف کار و خدمت کردن بود.

وی با اشاره به گام‌های بلندی که در دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی برداشته شد، بیان کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ شانگهای، بریکس و اوراسیا نشان‌دهنده مواضع قوی سیاسی کشورمان و اعتماد بلوک شرق به شهید رئیسی بود و می‌توان آن را کار بسیار بزرگی تلقی کرد.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنر دولت چهاردهم توجه به نیازمندی‌های کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده و اکتفا نکردن به عضویت در این پیمان‌ها است.

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید دوری کردن از حواشی را سرلوحه کار خود قرار داده و در مسیر خدمت به مردم، یک تیم قوی از کابینه دولت را تشکیل دهد، توجه به انتخاب وزرای اقتصادی دولت متشکل از افراد قوی، اندیشمند، کارکُشته و باتجربه موجب می‌شود در بسیاری از موارد ره صد ساله را یک شبه طی کرده و شاهد رفع مشکلات موجود در حوزه اشتغال، تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات باشیم.

وی استفاده هنرمندانه از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور مختلف را از دیگر اولویت‌های کاری دولت چهاردهم برشمرد و افزود: توجه به این مهم به منزله حرکت در مسیر تحقق شعار و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره برخی کاستی‌ها و مشکلات داخلی کشور، تأکید کرد: باید وزرای قوی، جدی و فداکار مسیر ترسیم شده از سوی شهید رئیسی را با قوت ادامه داده و نگاهشان به سمت غرب نباشد، چرا که غربی‌ها بارها ثابت کرده‌اند به ما پاسخ نمی‌دهند، همچنان که مصداق آن را در پایبندی جمهوری اسلامی به برجام و خروج آمریکا از آن دیدیم.

اکبری تالارپشتی حفظ و تقویت انسجام و استحکام داخلی را عاملی برای موفقیت و درخشش در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم در انتخابات پیش رو و تعیین سرنوشت کشور، به تقویت منافع ملی می‌انجامد.

وی عنوان کرد: اینگونه نباشد که برخی از مدیران دولتی به جای احترام گذاشتن به ارباب رجوع خودشان ارباب بر رجوع باشند، چرا که آنان شأنی جز نوکری مردم و با صداقت کار کردن ندارند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گریزی هم به نخستین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخاباتی زد و افزود: به نظر می‌رسید عمدتأ با کلی‌گویی و کلیشه‌گویی پاسخ‌های روشنی به سؤالات داده نمی‌شد و نامزدها محافظه‌کارانه ظاهر شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از