حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به کشور، در نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد که امروز (جمعه سوم فروردین) با گذشت موج از روی کشور، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

روز شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی، دوشنبه ضمن تقویت، غیر از بخش‌هایی از جنوب شرق در سایر مناطق کشور فعال خواهد شد.

شدت بارش به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ روز یکشنبه در استان‌‌های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس و طی روز دوشنبه در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

امروز خلیج فارس مواج و متلاطم می‌باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از