حالت تاریک
دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403
نماینده مردم ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس:

تجزیه ری امری نامعقول است

تجزیه ری امری نامعقول است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: تجزیه ری سخنی نامعقول و پذیرفته نشدنی است و ما این موضوع را صحیح ندانسته و باور نداریم چرا که کوچک‌ترین تغییری در این حوزه نباید صورت بگیرد.

سید علی یزدی‌خواه در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «تهران نیوز»، اظهار داشت: تجزیه ری امری نامعقول و پذیرفته نشدنی است و ما این موضوع را صحیح ندانسته و باور نداریم چرا که کوچک‌ترین تغئیری در این حوزه نباید صورت بگیرد. 

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از طریق معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور و به واسطه حضور معاونان وزارت کشور داشتیم؛ به شدت بر این موضوع تاکید کردیم که به هیچ وجه، هیچ تغییری در حوزه جغرافیایی ری از نظر مردم، معتمدین، بزرگان، علاقه‌مندان و اقشار مختلف پذیرفتنی نیست. 

این مقام مسئول گفت: توجه داشته باشید که هرگونه ایجاد استان جدید و تغییرات استان‌ها در حوزه عمل و تصمیم‌گیری مجلس شورای اسلامی است و دولت در این حوزه پیشنهاددهنده است. 

یزدی‌خواه  افزود: گفتنی است با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد هیچ بحثی در رابطه با تجزیه، تقسیم، شکست و یا از دست دادن بخشی از ری مطرح نبوده و در حال پیگیری‌های مستمر این مهم هستیم.

وی تاکید داشت: شهروندان نگران این موضوع نباشند و این شایعه همچون شایعه سال ۱۴۰۰ است که گفته شده بود با تعیین محدوده‌های خاص قرار است شهر جدیدی ایجاد شود. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های شفاف نمایندگان مجلس شورای اسلامی که تصمیم‌گیرندگان اصلی این مسئله هستند و مکاتبه با وزیر وقت، موضوع خاتمه پیدا کرده و راه به جایی نبرد که در مسئله فعلی نیز ابن جدیت و پیگیری وجود دارد.

گفتنی است تجزیه ری از مسائل مهمی است که چندین مرتبه در برهه‌های مختلف و به دلیل منابع عظیم و موقعیت خاص این منطقه مطرح شده اما تابه‌حال به مرحله اجرا نرسیده است.

این موضوع که بار دیگر و در روزهای گذشته بازار داغی از شایعات را به خود اختصاص داده، همچون گذشته با برخورد شدید مردم و مسئولان حامی ری همراه بوده است.

مردم و مسئولان مخالف این طرح عقیده دارند که با تجزیه ری یا ایجاد شهر جدید سرانه‌ها و بودجه فعلی این محدوده به نقطه‌ای خاص اختصاص داده شده و از سهم هزینه‌کرد فعلی برای مردم منطقه کاسته می‌شود. 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از