حالت تاریک
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
رئیس شورای شهرستان ری:

در تقسیم‌بندی جغرافیایی تهران، ری تجزیه نشود

در تقسیم‌بندی جغرافیایی تهران، ری تجزیه نشود

رئیس شورای شهرستان ری گفت: در تقسیم‌بندی‌های جدید و تبدیل استان تهران به دو استان شرقی و غربی، انتظار می‌رود شهرستان ری تجزیه نشود.

جعفر شربیانی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: موضوع تبدیل استان تهران به دو استان شرقی و غربی از چند سال پیش مطرح بوده است.
وی بیان کرد: در وهله اول باید اطلاعات دقیقی درباره نحوه تقسیم‌بندی‌ها در ایجاد استان جدید اطلاع‌رسانی شود، از سویی به نظر می‌رسد درصورتیکه هدف از تقسیم‌بندی‌ها در استان تهران کمک حل معضلات استان است، این مهم با تجزیه استان قابل حل نخواهد بود.
رئیس شورای شهرستان ری با اشاره به جایگاه شهرستان ری در بین شهرستان‌های استان تهران آن هم با وجود سابقه غنی فرهنگی، تاریخی و مذهبی آن، عنوان کرد: با توجه به این شاخصه‌ها، شهرستان ری قابلیت مرکزیت یکی از استان‌ها را دارا است.
شربیانی با تأکید بر اینکه هرگونه تصمیم‌گیری درباره تقسیم‌بندی‌های سرزمینی در ایجاد استان جدید باید مبتنی بر منطق و منافع مردم باشد، افزود: تجزیه بخش‌هایی از شهرستان ری در این تقسیم‌بندی مورد پذیرش مردم نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این تقسیم‌بندی باید با نگاه دقیق و پرداختن به جنبه‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و توجه به آسیب‌های اجتماعی و زیرساخت‌‌ها انجام شود.
رئیس شورای شهرستان ری با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی همواره با چالش‌های اجتماعی همراه است، ادامه داد: انتظار می‌رود این کار به صورت منطقی و با ارزیابی‌های دقیق کارشناسی همراه باشد.
شربیانی تأکید کرد: با توجه به اینکه پایه و اساس انقلاب اسلامی را مردم تشکیل داده‌اند، انتظار می‌رود مسئولان امر در تصمیم‌گیری برای این منظور به نظرسنجی‌ها و توجه به نظرات مردمی نیز دقت کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، متولیان امر در صورت نیاز در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و به نحوی این اقدام انجام شود که شاهد تجزیه بخش‌هایی از شهرستان ری نباشیم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از