 
    
        یادداشت؛
«هممیهن» و جسارت به حجاب برتر!
انتشار تصویری از شاکی یک پرونده جنجالی با پوشش چادر و ناخنهای لاکزده در روزنامه «هممیهن»، خشم منتقدان را برانگیخت.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، دکتر حسن کربلایی فعال رسانهای  در یادداشتی نوشت؛ روزنامه لیبرالمسلک «هممیهن» در شماره اخیر خود (سهشنبه ششم آبان ماه ۱۴۰۴) در عملی ناپسند که از سوی چنین جریده و گردانندگان آن دور از ذهن نیست، اقدام به انتشار تصویری نامناسب کرد!
ماجرا از این قرار است که بهدنبال شکایت دختری شیفته بازیگری از یک چهره تلویزیونی و سینمایی به اتهام ربایش و تجاوز، روزنامه هممیهن تصویری از شاکی ملبس به چادر مشکی و ناخن دارای لاک قرمز منتشر کرد. نگارنده بر آن نیست که بگوید و ثابت سازد و داد سخن دهد که شاکی یا متشاکی کدام در مدار حق قرار دارد و حقیقت از زبان کدامیک شنیده میشود و چه طرفی محکوم است. این قضاوت، بر عهده قوه قضائیه و قاضی و کارشناسان قضائی است. شاکی یا متشاکی، هر کدام مجرم بودند باید محاکمه و مجازات شوند. اما نکته و اقدامی که هم اینک و به شکل بیّن و روشن، مجرمانه تلقی میشود، بیشک اقدام روزنامه هممیهن است!
در زمانهای که دشمن بهمنظورترویج بیحجابی و اِباحهگری در نهایت تلاش است و سناریوهای گوناگون را با هزینه گزاف به مرحله اجرا گذاشته است و در شرایط اجتماعی که جلوههای ولنگاری قابل رصد است و هر روز مانع و دلیلی برای عدم اجرای قانون وزین و عقلانی «عفاف و حجاب» تراشیده و عَلم میشود، انتشار تصویری از یک دختر غیرچادری اما ملبس به چادر با ناخنهای لاکزده، چه معنایی دارد؟!
چه ضرورتی وجود داشت که عکس شاکی با «چادر»، این «حجاب برتر»، منتشر شود؟
خوب است؛ نگاهی به عملکرد روزنامه هممیهن در حوزه موضوعی حجاب بیندازید.
این جریده کِی و چگونه به موضوع حجاب اسلامی و حجاب برتر، از موضع اقناعی و دفاعی پرداخته است؟
این روزنامه کِی و چگونه نسبت به ناهنجاری کشف حجاب، معترض شد و خواستار برچیده شدن بساط اِباحهگری گردید؟
هممیهن چه وقت از مدافعان حجاب و آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع کرد؟
این نشریه کِی و چگونه از قانون حجاب و عفاف دفاع کرد، چه وقت از اصل موضوع قانون حجاب و عفاف حمایت نمود و دولت را به دلیل بیاعتنایی به مصوبه خانه ملت و مطالبات قشر متدین، به چالش کشید؟
بله! درست است. در قبال پرسشهای فوق پاسخ اساساً «هیچ» است.« هیچ»!
بهواسطه پرسش و پاسخ مذکور است که انتشار تصویر شاکی ملبس به چادر با ظاهری زننده، قابل تامل جلوه میکند و تنها دو معنا و دو هدف را به ذهن هر مخاطبی متبادر میسازد:
یک) ارائه تصویری نامطلوب از زنان چادری و القای عدم نسبت حجاب اسلامی و هنجار و ارزش اجتماعی و فرهنگی.
دو) نفی حجاب اسلامی بهطور عام و حجاب برتر بهطور خاص!
و همه اینها یعنی توهین به ارزشهای دینی و خاصه حجاب اسلامی، حجاب برتر و زنان مستوره و متدینه.
بیشک اقدام سخیف و منحوس هممیهن باید از ناحیه مدعیالعموم، خاصه هیات منصفه مطبوعات تعقیب شود. نباید اجازه داد تا یک روزنامه و البته یک جریان سیاسی معلومالحال به راحتی و با آسودگی خاطر بهعنوان پیادهنظام دشمن خارجی، سناریوی حجابزدایی را به سهم خود اجرا کند و جامعه را از حیث روانی و فیزیکی برای زنان محجبه ناامن سازد.
مماشات قوه قضائیه در خصوص توهین هممیهن پذیرفته نیست. بیتفاوتی احتمالی مسئولان امر قطعاً به جریتر شدن عوامل هممیهن و همپالکیهای آنان در جراید زرد به اصطلاح اصلاحطلب میانجامد و این گونه، هتاکان و مخالفان حجاب اسلامی، عرصهای وسیعتر برای کینهورزی و ستیزهگری خود مییابند.
و اما یک نکته مهم دیگر!
متاسفانه سالهاست که بر حضور زنان مجرم با پوشش چادر در محاکم قضائی تاکید میشود.
چرا؟ چرا باید حجاب برتر را بر زنان مجرم فرض بداریم و این گونه، ارزش چادر و زنان چادری و محجبه را چنان که باید رعایت نکنیم!
انشاءالله قوه قضائیه در خصوص نفی چادر بهعنوان پوشش زنان مجرم در محاکم تجدید نظر کند!
در پایان تاکید میشود، حجاب اسلامی دستور و قانونی آسمانی و قرآنی است و نفی عامدانه و آگاهانه و عنادورزی نسبت بدان، مصداق دینستیزی و اقدام علیه یکی از ستونهای اصلی جامعه اسلامی است.
انتهای خبر/*
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
 
                                                                             
                                                                             
                         
                                                                                                                                             
                    