حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
سرپرست اداره‌کل کار استان تهران خبر داد:

صدور آرا برای ۵۷ هزار شکایت کارگری

صدور آرا برای ۵۷ هزار شکایت کارگری

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از آرای صادره برای ۵۷ هزار و ۵۷۲ شکایت کارگری در این استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، محمد آذرپناه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۳ هزار دادخواست بدوی در استان تهران تشکیل شده است که تا پایان سال برای ۵۷ هزار و ۵۷۲ پرونده، آرای هیات تشخیص صادر و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اهمیت مراجع حل اختلافات کار و ماده 157 قانون کار افزود: با توجه به اهمیت زمان رسیدگی به پرونده‌ها و با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 13 هزار پرونده نیز با آرای سازشی در مراجع حل اختلاف کار استان تهران حل و فصل شدند که ایجاد سازش بین طرفین موضوع تاثیر بسزایی در تقویت انسجام اجتماعی و رضایتمندی مردم ایجاد ایفا می‌کند. 

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: همچنین سال گذشته ۳۲ هزار و ۷۶۱ بازرسی کار در سطح استان تهران صورت گرفت که بیش از یکهزار و ۲۰۰ مورد آن فراتر از  برنامه ابلاغی وزارت متبوع بوده است که ماحصل آن نیز صدور و ارسال 25 هزار ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان محترم بوده است.

آذرپناه به کاهش محسوس حوادث ناشی از کار در سطح استان تهران نیز اشاره و بیان کرد: طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۵۴ مورد از بازرسی‌ها به بازرسی از کارگاه‌های پرخطر اختصاص داشته که نسبت به سال قبلی از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی عنوان کرد: در حوزه تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی نیز با رشد بیش از ۷ درصد نسبت به سال قبل، تعداد ۴۰۱ فقره گواهینامه صادر شده است که در تقویت کمی و کیفی بخش خدمات اقتصاد استان تهران موثر بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از