حالت تاریک
یکشنبه, 27 خرداد 1403
کارشناس مسائل مذهبی:

شهدا و خانواده‌هایشان با خدا معامله کرده‌اند

شهدا و خانواده‌هایشان با خدا معامله کرده‌اند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: شهدا و خانواده‌های معظم آنها با خدا معامله کرده‌اند و شرط این معامله لقمه و دامن پاک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام مهدی ماندگاری امشب در اجلاسیه شهدای جهاد کشاورزی استان تهران و شهدای خدمت که به میزبانی شهرستان قرچک برگزار شد، اظهار کرد: در مجالس شهدا باید از رموز شهادت و راز و رمز معامله شهدا با خداوند متعال سخن گفت.

وی بیان کرد: همه ما انسان‌ها تاجران و کاسبانی هستیم که می‌خواهیم محصول خود را به بالاترین قیمت به فروش برسانیم و این محصول و دارایی ارزشمند عمر و حیات ما است.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: با رعایت سه اصل قرآنی خداوند متعال خود خریدار محصول و عمر ما خواهد شد، همانگونه که در قرآن کریم می‌فرماید اگر با من معامله کنید، حیات جاویدان را برای شما تضمین خواهم کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری هدف اصلی از برگزاری ۱۲ اجلاسیه شهدای استان تهران را آموزش دادن و آموزش دیدن خط سرخ شهادت خواند و افزود: این مسیر همچنان تداوم و ادامه دارد، همچنانی که در روزهای اخیر ۸ نفر از خادمان این ملت ایران به فیض عظمای شهادت نایل آمده و به الگوهایی ماندگار و مثال‌زدنی برای مسئولان کشور تبدیل شده‌اند.

وی یادآور شد: شیطان سوگند یاد کرده است که انسان را فریفته و از مسیر اطاعت خداوند متعال خارج و منحرف کند و آنهایی که از حیا و عفت دوری کرده، خدمت را در ادارات فراموش کرده و انصاف را در بازار کنار گذاشته‌اند، افرادی هستند که با شیطان معامله کرده‌اند.

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: یکی دیگر از مشتریان ما انسان‌ها، مردمی هستند که می‌خواهند ما را به سمت خود بکشانند، حال آنکه در روز قیامت همگی انسان را رها می‌کنند و خود باید پاسخگوی اعمال و کردارمان باشیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری تصریح کرد: شهدا و خانواده‌های معظم آنها با خدا معامله کرده‌اند و شرط این معامله لقمه و دامن پاک است و اینگونه بود که ۹۷ درصد شهدا اهل مسجد و هیأت بوده‌اند.

وی گفت: شهدای کشاورز و عشایر سواد چندانی نداشته اما در مسیر حق و خداوند قرار گرفتند و در مقابل افرادی را می‌بینیم که جزو قشر تحصیل‌کرده جامعه هستند، اما از مسیر حق و خداوند جدا شده و در راستای مسیر شیطان قدم برمی‌دارند.

کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: خوشا به حال آنهایی که در این دنیا کاشتند تا در آخرت درو کنند، آنها همان‌هایی هستند که دریافتند دنیا مزرعه آخرت است و مصداق این سخن شهید رئیسی است که پس از شهادتش معلوم می‌شود نیمی از حقوق ریاست جمهوری را به بیت‌المال برگردانده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از