حالت تاریک
سه‌شنبه, 29 خرداد 1403
امامان جمعه استان تهران:

انتخابات تجلی عزت و حماسه برای خدمت است

انتخابات تجلی عزت و حماسه برای خدمت است

ائمه جمعه و جماعات استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته خود صحنه انتخابات را تجلی عزت،حماسه و رقابت برای خدمت دانستند و بر حضور آحاد مردم در صحنه انتخابات تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، امامان جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای استان تهران بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شرکت در انتخابات تاکید کردند.

ایران اسلامی در آستانه انتخاباتی پرشور است که چشم جهانیان از دوست تا دشمن به آن دوخته شده است و باید برای مشارکت آحاد مردم به ویژه جوانان برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

انتخابات صحنه کنش و واکنش برای به دست آوردن قدرت نیست

حجت‌الاسلام میثم کریمانی، امام جمعه موقت دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: در حالی که نزدیک به ۱۵ روز دیگر تا انتخابات مهم ریاست جمهوری زمان وجود دارد، شعله رقابت کاندیداها برای ورود به این عرصه بسیار مهم و آینده ساز روشن شده است.

وی افزود: عرصه رقابت، آماده‌ترین عرصه برای بی‌اخلاقی و تهمت و غیبت و گناهان مختلف است و شأن اهل اسلام و پیروان اهل بیت، اجل و اعلی از این است که در عرصه رقابت آلوده به بی‌اخلاقی شود.

امام جمعه موقت دماوند گفت: صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است و صحنه کنش و واکنش برای به دست آوردن قدرت نیست.

وی بیان کرد: مورد دوم رعایت اخلاق در انتخاب است؛ در خصوص انتخاب کنندگان نیز رعایت اخلاق معنای خود را دارد و هر فرد در جامعه مسئول است نسبت به آینده خود و دیگران که فرمان هدایت کشور را به دست چه کسی می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: رأی بدون تحقیق و تحت جو حزبی و گروهی بی‌اخلاقی است و تحقیق درست و تشخیص درست یعنی رعایت اخلاق.

تبلیغات انتخاباتی، آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی نامزدهای انتخابات است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مناظرات زنده تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی نباید ظرفیت رسانه‌ای را تبدیل به سخن‌گاهی(تریبونی) برای ترویج بداخلاقی، بدبینی به کشور، ساختار سیاسی و هتاکی و زیر پا گذاشتن حدود الهی تبدیل کند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی درخطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهارداشت: اگر این اتفاق توسط نامزدها یا حامیان‌شان رقم بخورد نه ‌تنها رقیب انتخاباتی بلکه خودشان را نیز گرفتار آثار وتبعات آن خواهند شد.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به دو راهبرد انتخاباتی به یاد شهیدان رئیسی و حاج‌قاسم سلیمانی، توضیح داد: درزمان دفاع مقدس، وقتی موقعیتی شاخص می‌گشت یا طرحی موفقیت‌آمیز می‌شد، آن موقعیت یا طرح را به نام شهیدی می‌گذاشتند، امروز نیز جبهه انقلاب برای پیروزی و سربلندی کشور نیازمند دوراهبرد مشخص و کلیدی، وحدت کلمه و انسجام ملی در صحنه انتخابات است.

حسینی گفت: امروز دو جریان سیاسی مواجه هستیم که به کشور ضربه می‌زنند، مطلق گرایان جبهه انقلاب و تجدید نظر طلبان درحالی‌که موضع امامان انقلاب، در همه‌ی این‌ سال‌ها در نقطه مقابل این دو گروه تندِ سیاسی «مردم‌سالاری» و«قانون‌مداری» بوده است.

وی با اشاره به تکلیف انتخاباتی مردم، بیان کرد: با توجه به اینکه درایام تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری هستیم وبه انتخابات نزدیک می‌شویم، باید دراین ایام گفتار، رفتار، سوابق و برنامه‌های نامزدها را رصد کنیم تا به یک گزینه مطلوبی که ادامه‌دهنده راه رئیسی عزیز باشد برسیم.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: رژیم صهیونیستی با هدف آزادی ۴ اسیر خود در مراکز نوار غزه، جنایتی بسیار وحشتناک همراه با ۲۲۰ شهید و ۴۱۰ زخمی که نتیجه آن وحشی‌گری بود را مرتکب شد.

حسینی ادامه داد: برخی کشورهای اروپایی با تجمع، اعتراض کردند ، نتانیاهو تصور می کرد که با این اقدام، برگ برنده‌ای به دست آورده واز فشارهای داخلی نجات پیدا خواهد کرد، اما این اتفاق نیفتاد.

روزعرفه روز معنویت سازی فردی و اجتماعی است

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: اگر کسی خود را بشناسد خدای خود را هم می شناسد. اسلام ناب یعنی اسلام غدیر، مهدوی و روز پیوند حضرت مهدی(عج) و روز دعا و بازگشت به درگاه خداست.

وی در ادامه افزود: عرفه روز شهادت حضرت مسلم بن عقیل سفیر سید و سالار شهیدان است. او با جانش نصرت امام زمان خود و یاری کننده ایشان شد. رهبر عزیز انقلاب مسلم امام عصر(عج) است و در راستای اجرای فرمان و دستور ایشان حرکت می کند و بر ما اطاعت از ایشان است.

امام جمعه پاکدشت در ادامه با اشاره به عید غدیر گرامیداشت آنرا افضل بر عید مبعث و نیمه شعبان دانست و عنوان کرد: پیامبر بر امت اسلام حجت را تمام کرد و فرمود هرکه من مولا و امام اوهستم علی امام و مولای اوست. اما بعداز رحلتشان چه چیزی رخ داد مسلمانان به همه امور اسلامی پرداختند اما یاری گر امامت نشدند، عید غدیر تدبیر الهی برای تداوم دین خدا و پیغمبر است.

جوکار در ادامه تصریح کرد: کربلا محصول فراموشی غدیر است که مبتلا به فاجعه کربلا شد. اول باید غدیر را احیا کرد. تا می توانید با آذین بندی منازل خیابان‌ها، مساجد و حسینیه های تبیین غدیرخم بر احیای آن تلاش کنیم. جهاد فرهنگی امروز ما غدیرخم است. تبیین و احیا غدیر بر همه اعیاد چون مبعث و نیمه شعبان ارجح است و دشمن به بهانه محرم به دنبال کمرنگ کردن عید غدیرخم است.

وی در پایان با اشاره به پیام زودهنگام پیام حج رهبر عزیز انقلاب(حفظه الله) بیان داشت: پیام زودهنگام رهبری دارای زوایای مهمی است که پیام متفاوتر از سالهای گذشته را بروز داد. امسال قلب امت مسلمان غمگین و داغدار شهدای غزه است و برائت از دشمنان کودک کش با حمایت استکبار جهانی باید در جهان بدون درنظر گرفتن مکان و زمان خاص اوج بگیرد که این بازتاب پیام رهبری عزیز است.

نامزدهای ریاست جمهوری حماسه حضور مردم را با بی‌تقوایی تلخ نکنند

امام جمعه شهرستان ورامین گفت: قطعا مردم ایران اسلامی با درک صحیح از شرایط کشور، در انتخابات ریاست جمهوری حضوری پرشور دارند ولی از کاندیداها و طرفداران آنان درخواست داریم متا حماسه حضور مردم را باتقویی و بی اخلاقی تلخ نکنند.

حجت الاسلام مجتبی عزیزی در نخستین نماز جمعه شهرستان ورامین پس از معارفه خود که در مصلای صاحب الزمان(عج) اقامه شد اظهار داشت: ایران اسلامی در آستانه انتخاباتی پرشور است که چشم جهانیان از دوست تا دشمن به آن دوخته شده است و باید برای مشارکت آحاد مردم به ویژه جوانان برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

وی اظهار داشت: این که مردم ایران اسلامی با درک صحیح از شرایط کشور در این انتخابات شرکت می کنند شکی نیست ولی باید دقت داشت که ممکن است مردم انتخاب خوبی نیز داشته باشند ولی اگر در همین انتخاب صحیح نیز تقوای سیاسی رعایت نشود، قطعا حماسه حضور مردم تلخ می‌شود.

وی تأکید کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنان نباید مرز تقوا را بشکنند چرا که شیطان، دزد عقیده است و نباید به این دزد فرصت داد، کاندیداها و طرفداران آنان باید ایجابی تبلیغ کرده و اگر قصد نقد نیز داشته باشند، لازم است تا به جا و با رعایت اخلاق و تقوا این نقد صورت گیرد.

عزیزی با اشاره به جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی ضمن تقدیر از سال ها مجاهدت آیت الله سیدمرتضی محمودی و سیدمحسن محمودی در زنده نگاه داشتن پایگاه نماز جمعه ورامین گفت: نماز جمعه جایگاه و پایگاه رهبری و راهبری است و امام جمعه راهبر است تا بتواند راه را نشان داده و بصیرت افزایی کند.

وی گفت: اگر امام جمعه از تقوا و جهاد دم می‌زند خود باید جلوتر از بقیه افراد باشد، امام جمعه باید برای مردم پدر و جذب کننده همه مردم و هر فرد با گرایش و تمایل سیاسی باشد، در انتخابات پیش رو ۶ نامزد انتخاباتی هر یک از گرایشی برخوردارند ولی امام جمعه باید فارغ از این گرایش ها نسبت افراد را با امیرالمومنین (ع)، حجت خدا (عج) و نایب او ببیند.

روحیه بسیجی، مهمترین مولفه رئیس جمهور آینده در خدمت به مردم است

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: روحیه بسیجی، مهمترین مؤلفه رئیس جمهور آینده در خدمت رسانی به مردم است و مردم در انتخابات پیش رو باید این اصل را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی قرار دارد که قرار است فردی به عنوان سکاندار اجرای امور کشور از سوی مردم انتخاب شود.

وی افزود: خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایران آبرو داد و در اصل اعتبار نظام، مردم، قانون و حکومت اسلامی به ولایت الهی و پیروی از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی گره خورده است.

وی با اشاره به لزوم توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنان به اخلاق و تقوی الهی گفت: تقوای عملی درواقع همان تقوای قلبی انسان است که اگر به قلب انسان نفوذ کند، آن گاه بدون چشم‌داشت به دنیا رشد می‌کند و در آخر انسان فردی مخلص و جان بر کف می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد : مردم ایران اسلامی در تمامی عرصه‌های جمهوری اسلامی ثابت کردند که در برابر تزویر و تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام سر خم نکرده و همراهی با نظام را با تمام توان دنبال می‌کنند، امروز مردم ایران با در پیش گرفتن فرهنگ مقاومت توطئه دشمنان را خنثی کرده و قطعا با حضور در انتخابات پیش رو، اقتدار ایران را دو چندان می‌کنند.

امام جمعه قرچک افزود: رئیس جمهور جدید باید از خصوصیاتی از جمله حرکت در مسیرحق علیه باطل، مجاهدت در راه خدا، داشتن روحیه بسیجی، انقلابی و داشتن توانایی و تخصص کافی، شخصیت و تفکر انقلابی برخوردار باشد.

وی گفت: مردم ایران باید با شناخت و بصیرت و درک صحیح از شرایط کشور، در انتخابات پیش رو فردی را انتخاب کنند که با روحیه بسیجی و انقلابی، با فساد برخورد کرده و با شناخت دشمن راه شهید آیت الله رئیسی را دنبال کند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از