حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403

عملیات احداث آرامستان در پردیس آغاز شد

عملیات احداث آرامستان در پردیس آغاز شد

شهردار پردیس گفت: عملیات اجرایی آرامستان دارالقرار شهر پردیس در شرق استان تهران در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار از موقوفه شرف النسا کرشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، رضا کارخانه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به عنوان فاز نخست، ۱۰ هکتار از اراضی یاد شده برای احداث آرامستان در اختیار شهرداری قرار گرفت و ۳۳ هکتار باقیمانده به عنوان فاز دوم پروژه و حریم آرامستان منظور گردیده که درحال انجام مراحل اداری است.

شهردار پردیس خاطر نشان کرد:فقدان آرامستان در طی ۳۰ سال گذشته، یکی از کاستی‌های مهم و اساسی شهر پردیس فقدان بود که از آن به عنوان گره کور ۳۰ ساله این شهر از زمان افتتاح یعنی سال ۱۳۷۲ تاکنون یاد می‌شد.

کارخانه بیان کرد: پس از پیگیری‌های مستمر مجموعه شهرداری پردیس و مساعدت استانداری تهران، فرمانداری و اداره اوقاف شهرستان، پروژه احداث آرامستان در دست اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه یادآور شد: پروژه آرامستان در فاز نخست خود شامل احداث دیواره‌های پیرامونی و ورودی طی روزهای گذشته تکمیل شده است.

شهردار پردیس گفت: برای محصورسازی آرامستان از ۱۵۰۰ متر طول دیواره‌ آماده بتنی به ارتفاع ۳ متر بهره‌گیری شده است.

وی با اشاره به وجه تسمیه نام گذاری آرامستان،توضیح داد: آرامستان شهر پردیس بر اساس آیه ۳۹ سوره مبارکه غافر، "دارالقرار" نامگذاری شد.

گفتنی است، در طی سالهای گذشته از پردیس به عنوان شهری نام برده می شد که به دلیل نداشتن بیمارستان وآرامستان در آن نه تولدی اتفاق می افتد و نه مرگی.

با تاکید و حمایت زنده یاد شهید جمهور آیت الله رئیس در سفر استانی به پردیس بیمارستان انصار الغدیر افتتاح شد و با کمک و همت بلندمسئولان آرامستان در شهر پردیس عملیات اجرایی ساخت آرامستان آغاز شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از