حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403
رئیس اداره صمت شهرستان ری:

۷۰ درصد واحدهای صنعتی مجوزدار ری فعال هستند

۷۰ درصد واحدهای صنعتی مجوزدار ری فعال هستند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: از مجموع قریب به ۲ هزار و ۱۴۰ واحد دارای مجوز شناسایی شده، حدود ۷۰ درصد آن‌ها فعال هستند.

سهیل یعقوب‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، عنوان کرد: پروژه شناسایی واحد های صنعتی دارای مجوز از دو سال پیش در شهرستان ری آغاز شده و همه واحدهای صنعتی دارای مجوز به صورت موردی وضعیت‌سنجی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری بیش از ۳ هزار واحد صنعتی دارای مجوز دارد، بیان کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت در سال ۱۴۰۱ مبنی بر ساماندهی واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری، نتیجه پایش واحدهای صنعتی دارای مجوز شناسایی قریب به ۲ هزار و ۱۴۰ واحد دارای مکان از مجموع ۳ هزار واحد بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری به شناسایی مکان، نوع فعالیت و نوع مجوز واحدهای دارای مجوز در این پایش اشاره و تصریح کرد: این اقدام با وجود سنگینی کار با کمتر میزان درصد خطا انجام گرفته است.

یعقوب‌نژاد با اشاره به اینکه وزارت صمت به سمت الزام واحدهای تولیدی و صنعتی به ثبت آمار تولید خود در سامانه جامع تجارت در حال حرکت است، عنوان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرستان ری با میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت بوده و از مجموع قریب به ۲ هزار و ۱۴۰ واحد دارای مجوز شناسایی شده، حدود ۷۰ درصد آن‌ها فعال هستند.

وی از شناسایی تعداد واحدهای دریافت‌کننده مواد پتروشیمی به صورت بورس در این پایش خبر و ادامه داد: در کنار مشخص شدن میزان دریافت مواد اولیه، همه واحدهای صنعتی و تولیدی ملزم به اعلام میزان محصولات تولیدی خود به صورت ماهیانه هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری یکی از فواید این اقدام را جلوگیری از هدررفت مواد اولیه و هدایت آن به دیگر قسمت‌ها دانست و تصریح کرد: همه واحدهایی که خرید مواد اولیه آنها از طریق بورس انجام می شود، ملزم به اعلام آمار تولید و بارگذاری فاکتورهای فروش خود در سامانه جامع تجارت هستند.

یعقوب‌نژاد افزود: در صورتیکه در دوره‌های سه ماهه آمار هم‌خوانی نداشته و یا در سامانه بارگذاری نشود، به صورت پلکانی از میزان مواد اولیه دریافتی این واحدهای صنعتی و تولیدی کاسته می‌شود، همچنین بارگذاری آمار تولید و فاکتورهای فروش واحدهای صنعتی و تولیدی شناسایی میزان ظرفیت تولید محصولات مختلف را نیز به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: از این طریق امکان برنامه‌ریزی تأمین مواد اولیه در کشور، میزان تولید مورد نیاز و جلوگیری از وارادت بی‌رویه محصولات امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری بر تأثیر پایش واحدهای صنعتی و تولیدی در دریافت ارز دولتی اشاره و بیان کرد: یکی از فاکتورهای ملاک در ارزیابی تخصیص ارز دولتی به این واحدها، میزان عملکرد سال‌ گذشته آنها است که از طریق بارگذاری آمارها در سامانه جامع تجارت سنجیده می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از