حالت تاریک
یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403
معاون توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

۷۰‌ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد

۷۰‌ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۷۰‌ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد، گفت: تعادل‌بخشی در توزیع عادلانه خدمات و پرهیز از محله‌گرایی ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در کشور بیش از ۴۰ هزار روستا، ۳۸ هزار دهیاری و ۴۶۰ هزار شهرداری وجود دارد.

وی شوراها را بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم خواند و بیان کرد: ایراداتی در قوانین پائین دست در حوزه کاری شوراهای اسلامی وجود دارد، از سویی از قوانین فعلی و ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده نمی‌شود.

معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از افزایش حس سرمایه اجتماعی به عنوان اهرمی برای بالا رفتن امنیت اجتماعی و به دنبال آن تضمین امنیت ملی کشور یاد و خاطرنشان کرد: پرونده ‌ها و مصادیق برخی تخلفات در شوراهای استان تهران زیاد است و علاوه بر انحلال برخی شوراها، تغییرات زودهنگام برخی شهرداران نتیجه کم‌دقتی اعضای شورا در انجام مهمترین تکلیف آنها یعنی انتخاب شهردار است.

جمالی‌نژاد از تشکیل سامانه ملی پایش مصوبات شوراها برای نخستین بار در کشور خبر و ادامه داد: سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۵۴۲ مصوبه در شوراها به تصویب رسیده که ۸۶ هزار و ۵۵۸ مصوبه آن یعنی معادل ۶۳.۴ درصد مصوبات به تأئید  اعضای شورای اسلامی شهر در کشور رسیده است.

وی با انتقاد از برخی بی‌برنامگی‌ها در شوراهای شهر، بر ضرورت آسیب‌شناسی، انجام مطالعات عملی پیش از اجرای پروژه‌ها و توجه به پیامدهای اجرای آنها تأکید کرد.

معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از وجود بیش از ۷۰‌ هزار پروژه ناتمام در کشور خبر و ادامه داد: تعادل‌بخشی در توزیع عادلانه خدمات به مناطق و محلات و پرهیز از محله‌گرایی و توجه ویژه به دیپلماسی شورایی با هدف بهره‌گیری از تجارب موفق شوراهای دیگر ضرورت دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از