حالت تاریک
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
مدیرکل کار استان تهران خبر داد:

کاهش 1.1 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران

کاهش 1.1 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: نرخ بیکاری در استان با کاهش 1.1 درصدی، در مقایسه با میانگین کشوری سیر نزولی نزدیک به دو برابری داشته است.

محمد آذرپناه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در سال جاری توفیق بی‌نظیری در حوزه اشتغالزایی طی ۳۰ سال گذشته در استان تهران رقم خورده است.
وی با اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های کلان بازار کار در پائیز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در سراسر کشور، عنوان کرد: تفاوت آماری استان تهران در این حوزه نسبت به میانگین کشوری پررنگ و بامعنا بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از کاهش ۰.۶ درصدی نرخ بیکاری در کشور طی یک سال اخیر و کاهش این نرخ از ۸.۲ درصد به عدد ۷.۶ درصدی خبر و ادامه داد: این در حالی است که نرخ بیکاری در استان تهران با میانگین کشوری متفاوت بوده است.
آذرپناه بیان کرد: به عبارت بهتر با کاهش ۱.۱ درصدی نرخ بیکاری در استان تهران، این نرخ به میزان قریب به دو برابر در مقایسه با میانگین کشوری کاهشی بوده است.
وی به آمار نرخ مشارکت اقتصادی اشاره و تصریح کرد: مادامی که نرخ بیکاری کاهشی است، درصورتیکه نرخ مشارکت اقتصادی نیز کاهشی باشد به این معنا است که توفیقی حاصل نشده، به معنای دیگر این دو نرخ نباید با یکدیگر همسو باشند بلکه باید مغایر یکدیگر و در دو جهت غیرهمسو قرار بگیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور روندی صعودی داشته و به میزان ۰.۵ درصد افزایش یافته، اما در استان تهران با ثبت افزایش ۱.۱ درصدی، شاهد افزایش بیش از دو برابر میانگین کشوری در این حوزه هستیم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از