حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
رئیس اداره صنعت فیروزکوه خبر داد:

احیاء ۱۱ واحد راکد تولیدی در فیروزکوه

احیاء ۱۱ واحد راکد تولیدی در فیروزکوه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه با اشاره به احیاء ۱۱ واحد تولیدی در این شهرستان، گفت: در تلاشیم زمینه احیاء ۳۴ واحد راکد را با ترغیب بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

سید امین حسینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» اظهار کرد: عمده مهمترین مشکلات مربوط به صنایع فیروزکوه شامل مواردی مانند نبود زیرساخت‌های لازم، جاده دسترسی مناسب و مشکلات عدیده ناشی از قطعی برق است.

وی بیان کرد: با وجود احداث سد نمرود که بخشی از آب آن قرار است به صنایع شهرستان فیروزکوه اختصاص یابد، تاکنون فرایند نحوه انتقال و دسترسی صاحبان صنایع به منابع آبی پایدار محقق نشده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه خاطرنشان کرد: به همین منظور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت ماهانه جلساتی را به منظور احصاء موانع و مشکلات صاحبان صنایع برگزار می‌کند. 

حسینی با اشاره به احیاء ۱۱ واحد تولیدی راکد از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون در این شهرستان، افزود: این صنایع راکد و غیرفعال از جمله شرکت‌های مروارید میهن، صنایع نهن، طبیعت گوارای سبز و ... با جذب سرمایه‌گذاران جدید به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات و آمار ۳۴ واحد راکد دیگر در شهرستان وجود دارد که در تلاشیم با ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران به چرخه تولید بازگردانده شوند، امیدواریم پیش از ارائه تسهیلات از جمله تخصیص زمین به سرمایه‌گذاران از پتانسیل‌های موجود آگاه شده و در صورت موافقت نسبت به بازفعالی واحدها اقدام نمایند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه نبود دسترسی به صاحبان تولیدی راکد، اختلاف بین شرکاء، نبود بازار فروش، کمبود نقدینگی، انباشت بدهی‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای صاحبان صنایع را از جمله مهمترین موانع و مشکلات عمده در راه‌اندازی دوباره این واحدها نام برد.

حسینی تاکید کرد: در این راستا تشکیل کمیته‌ آسیب‌شناسی صنایع شهرستان با حضور کارشناسان تخصصی ادارات مرتبط با صنایع و تجزیه و تحلیل دقیق مشکلات و ارائه و اجرای راهکارهای مناسب، می‌تواند راهگشا بوده و بسترساز بازگشت دوباره این واحدها به چرخه تولید شود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از