حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدرس دانشگاه:

فضای مجازی در بستر اهداف سیاسی مدیریت می‌شود

فضای مجازی در بستر اهداف سیاسی مدیریت می‌شود

یک مدرس دانشگاه گفت: فضای مجازی و فناوری مربوط به این حوزه در اختیار کشورهای جهان اول بوده و می‌بایست مدیریت، نظارت و تأئید محتوا نیز از سوی صاحبان این تکنولوژی باشد.

احمد تیموری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبر تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در حقیقت اصول ایجاد این فناوری عمدتأ با هدف کنترل دیگر کشورها باشد صورت گرفته و غالبأ در پشت پرده ارائه این بسترها نیات سیاسی وجود دارد.

وی با اشاره به بازخواست مدیرعامل تیک تاک توسط آمریکایی‌ها در گذشته، عنوان کرد: مفهوم امنیت و ناامنی از نگاه کشورهای قدرتمند و جهان اولی در تعامل و تبادل اطلاعات با آن‌ها تعریف شده و در غیر اینصورت، مدیران این حوزه تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و فعالیت‌های آن‌ها مسدود یا محدود خواهد شد.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر تلاش بلوک‌های غرب و شرق برای کنترل و اشراف بر پلتفرم‌ها و نظارت مستقیم و مستمر بر فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی نظامی کشورها از این طریق، خاطرنشان کرد: این تهدید کنترل به ویژه برای کشورهای غربی وجود دارد، همانگونه که ناتو، آمریکا و رژیم صهیونیستی اشراف کامل اطلاعاتی دارند.

تیموری به نگاه دوگانه و تعاریف متفاوت غرب نسبت به آزادی بیان و اطلاعات و حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: به طور مثال کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، عراق، افغانستان، سوریه و لبنان یک حق برای عاملان این جنایات محسوب می‌شود، اما در جای دیگری آن را مصداق نقض حقوق بشر می‌دانند.

وی بیان کرد: غرب کسانی که با تروریسم مبارزه می‌کنند را تروریست می‌خواند و در جای دیگر تروریست‌هایی که خون مردم بی‌گناه را بر زمین می‌ریزند، صاحب حق و ضد تروریسم می‌نامد و این تنها نمونه‌ای از دوگانگی در برخورد با موضوعات است.

این مدرس دانشگاه با‌ اشاره به بهانه‌جویی فرانسه در دستگیری مدیرعامل تلگرام، گفت: هدف از دستگیری تلاش برای دستبرد به اطلاعات کاربران این پلتفرم بوده واگر چنین نبود، با وثیقه پنج میلیون دلاری دوروف آزاد نمی‌شد. 

تیموری افزود: نمی‌توان گفت در این دستگیری تنها کشور فرانسه نقش داشت، چرا که فرانسه را باید نماینده اتحادیه اروپا، ناتو، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهایی خواند که در این اقدام دخیل هستندـ

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از