
رئیس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:
سهم بالای موتورسواران در تصادفات فوتی تهران
رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از سهم بالای تصادفات منجر به فوت موتورسیکلتسواران در پایتخت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ، مصطفی زینیوند در یک برنامه تلویزیونی ضمن تشریح آمار تصادفات مرتبط با موتورسیکلتسواران، اظهار کرد: بیشترین ساعات وقوع تصادفات فوتی موتورسیکلتسواران در پایتخت مربوط به زمان تاریکی هوا است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار به دست آمده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، توزیع زمانی تصادفات فوتی به این صورت بوده است:
از ساعت ۰۰:۰۰ تا ۰۴:۰۰ صبح: ۲۲ درصد
از ساعت ۰۴:۰۰ تا ۰۸:۰۰ صبح: ۹ درصد
از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر: ۱۵ درصد
از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۶:۰۰ عصر: ۱۴ درصد
از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ عصر: ۱۵ درصد
از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰ شب: ۲۵ درصد
رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نقش خستگی و کاهش دید در شب و عدم استفاده از کلاه ایمنی در افزایش تصادفات، تشریح کرد: در ساعات پایانی شب و نیمهشب که عمدتاً زمان بازگشت موتورسواران به محل سکونت است، بسیاری از راکبان بهدلیل خستگی، کاهش هوشیاری، عدم استفاده از کلاه ایمنی و در برخی موارد نقص در سیستم روشنایی وسیله نقلیه، در معرض خطر بالای وقوع تصادف قرار دارند که این عاملها در مجموع، سهم قابل توجهی در بروز حوادث رانندگی در این بازه زمانی ایفا میکنند.
زینیوند در ادامه به گروههای سنی درگیر در تصادفات فوتی موتورسواران اشاره کرد و گفت: بررسیهای آماری نشان میدهد که بیشترین میزان تصادفات فوتی موتورسیکلتسواران متعلق به گروههای سنی جوانان است؛ با توجه به نوع کاربری موتورسیکلت و سهولت استفاده از آن، این وسیله عمدتاً توسط قشر جوان مورد استفاده قرار میگیرد.
وی افزود: آمار تفکیکی تصادفات فوتی بر اساس ردههای سنی به شرح زیر است:
زیر ۱۸ سال: ۶ درصد
۱۸ تا ۲۵ سال: ۲۰ درصد
۲۵ تا ۳۵ سال: ۲۶ درصد
۳۵ تا ۴۵ سال: ۱۸ درصد
۴۵ تا ۵۵ سال: ۱۱ درصد
۵۵ تا ۶۵ سال: ۱۱ درصد
۶۵ سال به بالا: ۸ درصد
رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اذعان کرد: اگرچه تردد موتورسیکلت در بزرگراهها ممنوعیت قانونی ندارد، اما برخی محورها بهشدت برای این وسیله نقلیه خطرناک هستند، طبق بررسیها، بزرگراه امام علی (ع) از ابتدای سال جاری تاکنون در رتبه نخست تصادفات فوتی موتورسیکلتسواران قرار دارد و پس از آن، بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید چمران به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند.
زینیوند به آمار اعمال قانون در خصوص تخلفات موتورسیکلتسواران نیز اشاره و عنوان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری، یکمیلیون و ۴۷ هزار و ۱۳۴ فقره تخلف موتورسواران توسط پلیس ثبت و اعمال قانون شده که از این تعداد، ۴۹۱ هزار و ۹۳ فقره فقط مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت استفاده از کلاه ایمنی از تمامی موتورسواران درخواست کرد: حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند؛ کلاهی که بهدرستی از آن بهعنوان «کلاه زندگی» یاد میشود. بخش قابلتوجهی از تصادفات منجر به فوت در میان راکبان موتورسیکلت، ناشی از ضربات مستقیم به ناحیه سر و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی است.
منبع: مهر
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!