حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد دماوند:

راهپیمایی اربعین عامل وحدت‌بخش امت اسلامی است

راهپیمایی اربعین عامل وحدت‌بخش امت اسلامی است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد دماوند گفت: راهپیمایی اربعین این قابلیت را دارد تا در باز پس‌گیری حقوق ملت‌ها و شنیدن صدای مظلومین نقش آفرین باشد.

حمیدرضا حسینی دانا در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به مقدمه تاریخی قیام امام حسین (ع)، اظهار کرد: سابقه ملت عرب در زمینه پذیرفتن دین اسلام سختی‌هایی را برای پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام به همراه داشت و آنان باید سختی‌هایی را تحمل می‌کردند تا تعلیم و تربیت و رشد اجتماعی اسلامی در بین جوامع عرب صورت گیرد. 

وی عنوان کرد: با رحلت رسول اکرم (ص) انحرافاتی ایجاد شده و با سوءاستفاده برخی‌ها عمق بیشتری یافت و این اتفاق هیچ راهی برای تغییر و بازگشت به دین مبین اسلام نگذاشته بود، امام حسین (ع) با قیام خود برای اصلاح دین حتی زن و فرزندان خود را به میدان آورد تا مردم بازنگری در اعتقادات و باورهای خود داشته باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد دماوند ادامه داد: تلاش امام حسین (ع) به قدری انسانی و عمیق بود که پس از هزار و ۵۰۰ سال حتی دیگر ادیان نیز به پیروی از آن حضرت می‌کوشند راه او را دنبال کنند، بنابراین مهمترین اصلی که حضرت به آن توجه داشته اصلاح امت بود.

حسینی دانا با اشاره به قیام مردم مظلوم و مقاوم غزه به پیروی از قیام امام حسین (ع)، تأکید کرد: مردم مظلوم فلسطین درگیر ظلم، خباثت و زیاده‌خواهی قدرت‌های جهانی شده‌اند و حقوقشان زیر پا گذاشته شده و روز به روز این ظلم در حق آنها بیشتر می‌شود. 

وی تصریح کرد: آزادی‌خواهی، حق‌طلبی، مبارزه با ظلم و قیام علیه ظالم درس‌هایی است که می‌توان از قیام امام حسین (ع) آموخت که وقتی فطرت‌های پاک از همه ادیان با آن همراه می‌شود، جنبش‌های دانشجویی و بیداری‌ ملت‌ها در دفاع از مظلومان فلسطین در کشورهای مختلف شکل می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد دماوند افزود: رسانه‌های محور مقاومت و فعالان مجازی به خصوص خبرنگاران جریان اطلاع‌رسانی را ترک نکردند و با انتقال اخبار جنایات صهیونیست‌ها به افکار عمومی دنیا، استراتژی رسانه‌های مقاومت بیداری جهانی را رقم زده و موجب شکست استراتژی‌ رسانه‌های بزرگ بین‌المللی و حمایت آن‌ها از قدرت‌های بزرگ شد.

حسینی دانا گفت: راهپیمایی اربعین همه ساله با وجود تبلیغات منفی دشمن با شکوه بیشتری برگزار شده و به عنوان یک حرکت جهانی وحدت و انسجام امت اسلامی را نشان دهد و چنین حرکت‌هایی بسیار قوی‌تر و تأثیرگذارتر از فعالیت‌های سازمان‌های بزرگی مانند سازمان ملل است.

وی خاطرنشان کرد: این همگرایی و وحدت می‌تواند موجب سربلندی، توسعه و پیشرفت مسلمانان شده و این قابلیت را دارد که در بازپس‌گیری حقوق ملت‌ها و شنیدن صدای مظلومان نقش آفرین باشد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از