حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرستان ری:

راهپیمائی اربعین مقدمه‌ای برای ظهور است

راهپیمائی اربعین مقدمه‌ای برای ظهور است

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم(ع) شهرستان ری گفت: راهپیمائی عظیم اربعین مقدمه و بستری است برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که در روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام نیز به این موضوع اشاره شده است.

روح‌الله قنبری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بر اساس روایات، امام حسین (ع) هدف از قیام را احیاء دین، فرائض امر به معروف نهی از منکر و عمل به سیره جد و پدر بزرگوار خود بیان کرده است.

وی با اشاره به نقش مقام زن در حماسه عاشورا و پس از آن، بیان کرد: حفظ امام، باقی‌مانده افراد کاروان و انتقال رسالت قیام به مسلمانان البته با استفاده از شیوه‌ها و روش‌های مختلفی مثل رعایت عفاف و حجاب و سخنرانی برای بیدار کردن وجدان‌های خفته از عوامل بقا و ماندگاری قیام سیدالشهدا (ع) است.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم(ع) شهرستان ری عنوان کرد: زنان ایرانی می‌توانند با رعایت حجاب شرعی و حضور مؤثر در صحنه‌های مختلف اجتماعی و ایفاش نقش خود، در کانون خانواده در احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر سهیم شوند.

قنبری تأکید کرد: همچنین تربیت فرزند به سبک و سیره فاطمی و علوی و تلاش برای پررنگ کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه بهترین و بیشترین سهم را در زنده نگه‌داشتن این فریضه الهی دارد و بانوان بایستی در این حوزه نیز به ایفای نقش اثرگذار بپردازند.

وی با اشاره به ارتباط بین قیام و مقاومت مردم غزه با واقعه کربلا، تصریح کرد: قیام و ایستادگی در راه عقیده، ایمان و سرزمین مادری که در آن به دنیا آمده‌ و زندگی کرده‌ای، بی‌شک در راستا قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است، همچنان که مردم شهادت‌طلب و مقاوم غزه با الگو قرار دادن حماسه عاشورا، از جان خود گذشته اما زیر بار ذلت نرفته‌اند.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرستان ری افزود: مردم غزه با وجود تحمل تمام سختی‌ها، ایمان به راه و هدف و باور به حضور در محضر خداوند را در این مبارزه به منصه حضور رسانده‌اند.

قنبری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در ستاد استقبال از جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان ری، خاطرنشان کرد: راهپیمائی عظیم اربعین مقدمه و بستری برای ظهور حضرت مهدی (ع) بوده و در روایتی از امام حسن عسکری (ع) نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی ادامه داد: این حرکت مردمی و بزرگ آثار دیگری همچون افزایش یاد و نام امام حسین (ع) در چشم جهانیان، تقویت روحیه مهمان‌نوازی، برادری، مساوات، خرج مال و دارائی در راه دین و تقویت روحیه ایمان و خداباوری و ورود آن به بستر زندگی را به همراه دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از