حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403

داودی: نتیجه بسیار خوبی در پاریس می‌گیرم

داودی: نتیجه بسیار خوبی در پاریس می‌گیرم

وزنه‌بردار فوق سنگین ایران سال ۱۴۰۳ را سال سختی برای خود خواند و گفت: سال نو ما بعد از المپیک پاریس است. علی داودی افزود: اگر با تمرکز و روحیه خوب تا المپیک ادامه دهم نتیجه بسیار خوبی در المپیک می‌گیرم.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو ضمن تبریک سال نو به مردم، در پیام نوروزی به کاروان المپیک ایران اظهار داشت: در وهله اول باید بگویم که سال ۱۴۰۳ برای خودم سال سختی است. فکر می‌کنم سال نو ما، بعد از المپیک پاریس باشد. تمام سختی‌های ما تا المپیک ادامه دارد و با این شرایط عید و سال نو برایم معنا و مفهومی ندارد. امیدوارم هم من و هم کاروان المپیک ایران بهترین نتیجه را بگیریم و خستگی از تن‌مان درآید. می‌دانم که حتی خانواده ورزشکاران هم استرس المپیک را دارند. ان‌شاءالله با نتیجه خوبی که کاروان ایران در المپیک می‌گیرد، سال نو همه اعضای کاروان اعم از ورزشکار، مربی، کادرهای فنی، خانواده ورشکاران و... بعد از رقابت‌های پاریس ۲۰۲۴ باشد.

با آمادگی ۱۰۰درصد راهی المپیک می‌شوم

وی با ابراز رضایت از نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: خدا را شکر در سال ۱۴۰۲ اردوهای منظمی پشت سرگذاشتیم. ۱۵ یا ۱۶ فروردین ماه عازم مسابقات جام جهانی تایلند می‌شویم. این رقابت‌ها آخرین مرحله گزینشی است و ان‌شاءالله بعد از آن آماده حضور در المپیک پاریس می‌شویم. خدا را شکر شرایط خوبی دارم و به ۹۵ درصد آمادگی رسیده‌ام. اندک آمادگی باقی‌مانده هم تا زمان مسابقات تکمیل می‌شود و به امید خدا با آمادگی بدنی ۱۰۰ درصد راهی المپیک می‌شوم.

پاریس ۲۰۲۴ قطعا المپیک متفاوتی است

کوچک بودن کاروان ایران در المپیک پاریس از یک طرف و فشار روی رشته‌های مدال‌آور برای کسب سکو در پاریس از طرف دیگر شرایط را به‌گونه‌ای رقم زده که باز هم همه نگاه‌ها در وزنه‌برداری روی دسته سنگین وزن باشد. داودی که جز وزنه‌بردارانی است که انتظارات از او برای کسب مدال خوش‌رنگ در المپیک پاریس بالاست در تشریح این شرایط عنوان کرد: قطعا المپیک پاریس با المپیک دوره قبل فرق بسیار زیادی دارد؛ با این حال به شخصه انگیزه بسیار بالایی برای کسب موفقیت در این المپیک دارم. قدر بودن رقبا هم انگیزه‌ام را دو چندان کرده. می‌دانم که نباید کم بیاورم. شرایط را کاملا درک می‌کنم. اگر با تمرکز و روحیه خوب تا المپیک ادامه دهم، می‌دانم که نتیجه بسیار خوبی در المپیک می‌گیرم. به جز روحیه خوب هیچ‌چیز دیگری هم نیاز ندارم.

داودی: نتیجه بسیار خوبی در پاریس می‌گیرم

وی در پاسخ به این که کدام حریف بیشتر باعث نگرانی‌اش می‌شود، افزود: ۴، ۵ حریف بسیار خوب در پاریس دارم. تالاخادزه گرجی که اسطوره وزنه‌برداری است. لالایان از ارمستان، گورمیناسیان از بحرین و یک حریف سوریه‌ای هم دارم. نسبت به گذشته تقریبا تکانی خورده‌ام و به حریفانم نزدیک‌تر شده‌ام. فکر می‌کنم روز المپیک، فاصله رقابت بسیار کم باشد. ان‌شاءالله با تمام قوا جلو می‌روم.

داودی در واکنش به این‌که آیا موفق شده ضعفی که در مهار وزنه‌ها در یک‌ضرب نسبت به رقبایش دارد را اصلاح کند، گفت: نسبت به رده جوانان شاید در مسابقه حدود ۱۰ کیلو افزایش رکورد داشتم اما در دوضرب حدود ۲۰ الی ۲۵ کیلوگرم افزایش رکورد داشته‌ام. این ناشی از مشکل قدرت نیست، مشکل تکنیک است؛ ۲۰ درصد از کار مانده و اگر این ۲۰ درصد هم حل شود، اتفاقات خوبی رقم خواهم زد. کلا در ذهنم به اتفاقات خوب فکر می‌کنم.

مسئولان، طلایی حمایت کنند

وزنه‌برداری فوق سنگین ایران در تشریح میزان حمایت‌ مسئولان ورزش کشور از المپین‌ها عنوان کرد: هنوز حمایت‌ها شروع نشده و شاید مسئولان منتظرند تا سهمیه‌ها بعد از مسابقات جهام جهانی تایلند قطعی شود و بعد حمایت‌ها را شروع کنند. به هر حال باید این حمایت‌ها شروع شود تا بتوانیم درخصوص آن نظر بدهیم. اما انصافا میزان حمایت‌های فدراسیون خوب بوده. همین که سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون کمپ تیم‌های ملی را این‌گونه بازسازی و تجهیز کرده، خودش یک حمایت بسیار بزرگ است.

داودی در واکنش به نظر مسئولان ورزش کشور درخصوص شانس بسیار کم وزنه‌برداری ایران برای کسب مدال طلا در المپیک پاریس گفت: اگر مسئولان ورزش کشور به دنبال کسب مدال طلای المپیک هستند، باید حمایت‌مان کنند. من از چشم یک ورزشکار صحبت می‌کنم نه یک مسئول فدراسیون. اگر مسئولان طلا می‌خواهند باید طلایی حمایت کنند. البته من نمی‌گویم که ما مدعی اصلی کسب مدال طلای المپیک هستیم. چون هیچ چیز در ورزش قابل پیش‌بینی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس شانسی برای طلایی شدن قائل است یا خیر گفت: نه‌تنها وزنه‌برداری بلکه در همه رشته‌ها اگر روز، روز ورزشکار باشد، طلایی می‌شود؛ روزش هم نباشد ممکن است ششم یا هفتم شود. اما همه ورزشکاران برای حضور در المپیک برای خود اهدافی تعیین کرده‌اند و اگر هر المپین به اهدافش برسد، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

 

منبع: ایرنا

/انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از