حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران تهران خبر داد:

جنوب تهران؛ کانون اجرای پروژه‌های تقاطعی

جنوب تهران؛ کانون اجرای پروژه‌های تقاطعی

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران تهران گفت: اجرای پروژه‌های اصلاح تقاطعی با تمرکز بر مناطق جنوبی و حاشیه‌ای تهران سرفصل مهم کاری امسال است.

مهدی صداقتی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بر اساس برنامه کاری تعریف شده، طی امسال ۲۶ تقاطع در تهران اصلاح می‌شود.

وی عنوان کرد: در اصلاح نقاط تقاطعی دو اولویت کمک به کاهش بار ترافیکی و بهبود تردد خودروها و از طرفی حذف و اصلاح نقاط حادثه‌ساز که منجر به بروز تصادفات می‌شود،  در اجرای پروژه‌ها در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران تهران خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن ۲۶ تقاطع طی سال ۱۴۰۳ در تهران، مجموع تقاطع‌های اصلاحی در این دوره مدیریت شهری به ۵۰ تقاطع می‌رسد. 

صداقتی از تمرکز بر اجرای پروژه‌ها در اصلاح تقاطع‌ها در مناطق جنوبی تهران خبر و ادامه داد: در این راستا پروژه دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با صرف اعتبار ۱۲۰‌ میلیارد تومانی اجرایی شده است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه شهرستان ری و در محدوده کهریزک دو پروژه و در دسترسی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز یک پروژه در برنامه سال جاری اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران تهران با تأکید بر اینکه رویکرد کاری این سازمان توجه به مناطق کمتر برخوردار و اجرای پروژه‌های ترافیکی و توسعه‌ای در آن‌ها است، افزود: بر اساس نیازسنجی‌ها و اولویت‌بندی‌های انجام شده در این نقاط، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت منابع با هدف تجهیز و اصلاح تقاطع‌های در این این مناطق در دستور کار قرار دارد. 

صداقتی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ به پروژه‌های ابنیه‌ای در حال اجرا در سازمان مهندسی و عمران افزوده می‌شود، گفت: رفع اختلالات ترافیکی، کاهش ترافیک، کاهشی شدن آمار وقوع تصادفات و در نهایت افزایش رضایت شهروندان، چهار اولویت مهم در اجرای پروژه‌ها است.

وی به اجرای دو ابر پروژه شوشتری و یادگار امام در شرق و جنوب غرب تهران اشاره و تصریح کرد: آخرین پروژه سال ۱۴۰۲ رمپ راست‌گرد اتصال بزرگراه شهید ستاری به بزرگراه شهید لشگری بود. 

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران تهران اضافه کرد: این رمپ ۲۰۰ متری عملأ ترافیک جاده مخصوص تا خیابان آزادی در باندهای جنوب و شمال را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از