حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرعامل آبفا منطقه ۶ تهران:

تهران کم‌بارش‌ترین استان کشور است

تهران کم‌بارش‌ترین استان کشور است

مدیرعامل آبفا منطقه ۶ تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تهران در جایگاه کم‌بارش‌ترین استان در بین استان‌های کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حسن حقیقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری با اشاره به چهار سال متوالی کم‌بارشی در استان تهران، اظهار کرد: این استان در سال جاری کم بارش‌ترین استان کشور بوده است. 

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون میزان بارش‌ها در استان تهران پائین‌تر از حد نرمال بوده و برای مدیریت توزیع آب در شبکه باید از مخزن و پمپ استاندارد استفاده شود.

 مدیرعامل آبفا منطقه ۶ تهران با اشاره به مشکلات پیش روی پمپ‌های مستقیم بر روی شبکه توزیع آب و بر هم خوردن تعادل هیدرولیکی، خاطرنشان کرد: نصب پمپ‌های مستقیم به دلیل مکش بالای آب خط لوله‌های مناطق، موجب کمبود آب در مناطقی از شهرها می‌شود.

 حقیقی تأکید کرد: با وجودیکه چهارمین سال کم‌بارش را در استان تهران سپری می‌کنیم و در چنین شرایطی تأمین و توزیع آب کار بسیار سختی است، اما تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای شرکت آب و فاضلاب متوقف نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرهای پیشوا، ورامین، دماوند و شهریار با موضوع کم‌آبی مواجهیم، البته در کنار مشکلات زیرساختی، پرمصرفی و نبود مصرف بهینه از سوی برخی مشترکان بر دشواری شرایط افزوده است.

 مدیرعامل آبفا منطقه ۶ تهران افزود: وجود انشعابات غیرمجاز، فرهنگ پرمصرفی و بی‌توجهی به رعایت الگوی مصرف در کنار کاهش بارش نزولات آسمانی موجب شده منابع موجود جوابگوی نیازها نباشد.

 حقیقی از جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز با دستور دادستانی خبر و ادامه داد: در حالی منابع آبی مورد نیاز برای ندامتگاه تهران بزرگ در مجاورت شهر فشافویه دیده نشده است که اکنون با مشکلاتی در زمینه تأمین آب مواجهیم.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از بی‌توجهی به تأمین زیرساخت‌هایی مانند منابع آبی برای مناطق مسکونی جدیدالاحداث، گفت: با افزایش جمعیت در این مناطق، تأمین آب مورد نیاز جمعیت ساکن با مشکل مواجه می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از