حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه اسلامشهر:

تمامی شهدا حامی قرآن بودند

تمامی شهدا حامی قرآن بودند

امام جمعه اسلامشهر گفت: اسلامشهر از پیشگامان اجرای فرامین مقام معظم رهبری در پرورش قاریان قرآن بوده است، در نظر داشته باشیم تمام شهدا آشنا و حامی قرآن بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه اسلامشهر شامگاه یکشنبه در اجلاسیه شهدای قرآنی استان تهران که در مصلی اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر شهرستانی قرآنی است و از کوچه‌های آن تلاوت قرآن شنیده می‌شود، شهرستان اسلامشهر از پیشگامان اجرای فرامین مقام معظم رهبری در پرورش قاریان قرآن بوده است تا سهم این شهرستان ۱۰ هزار نفر حافظ قرآن شود.

وی ادامه داد: امروز نیز یک‌هزار حافظ قرآن از یک تا سی جزء داریم و پنج تن از شهداء ما حافظ قرآن بودند، در نظر داشته باشیم تمام شهدای ما آشنا و حامی قرآن بوده‌اند.

امام جمعه اسلامشهر اظهار داشت: شهید خروجی معارف قرآن است و اهل قرآن به مسیر شهادت قدم می‌گذارد؛همان‌طور که قرآن می‌گوید ما راه را به آن‌ها نشان می‌دهیم که بهترین راه راه سرخ شهادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین برقراری افزود: سر از تن سیدالشهداء جدا شد اما از قرآن خیر و بر فراز نیزه قرآن قرائت می‌نمود؛ سردار حسین امان‌الهی که در ماه مبارک رمضان شربت شهادت را نوشید از همین زمره بود که در ماه نزول قرآن شهید شد. شهرستان اسلامشهر شهرستان یک‌هزار شهید است که از زیر قرآن رد و زاهی خط مقدم شدند و شربت شهادت را نوشیدند. 

وی یادآور شد: نسل جوان و نوجوان ما که شاگردی قرآن می‌کنند شهداء زنده بوده و ادامه‌دهنده راه ایشان هستند و اهل جهاد تبیین می‌باشند و به نسل امروزی و آیندگان منتقل می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از