حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
بازگرداندن قدس به مسلمانان واجبی شرعی است
امام جمعه دماوند:

بازگرداندن قدس به مسلمانان واجبی شرعی است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: بازگرداندن قدس به مسلمانان و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین‌های مقدس، واجبی شرعی و قطعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس جهادی برای دفاع از ناموس، وطن و حفظ جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: کسانی که آن دوران را درک کرده‌اند، وظیفه دارند دیده‌های خود را برای نسل جوان بازگو کنند و این همان جهاد تبیین است؛ نباید دلاوری‌های جانبازان و ایثارگران در سینه‌ها باقی بماند، بلکه باید برای همگان روایت شود.

امام جمعه دماوند همچنین به اهمیت تولید محتوا درباره دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ساخت فیلم و نوشتن کتاب از آن دوران و انتشار آن در فضای مجازی و حقیقی، رسالتی زینبی برای بازماندگان آن دوران است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی یکی از راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را آشنا کردن اقشار مختلف با فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: خواندن و عمل کردن به وصیت‌نامه شهدا مثل سدی آهنین در برابر تهاجم فرهنگی دشمن خواهد بود.

وی به اهمیت دفاع از مظلوم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حمایت از مستضعفین و مبارزه با مستکبرین از اصول تغییرناپذیر جمهوری اسلامی است و ما در سراسر جهان ظلم را بر نمی‌تابیم و همواره یاور مظلومان خواهیم بود.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: جبهه جهاد نظامی امروز در فلسطین و لبنان باز است و سیل مشتاقان شهادت برای مبارزه با صهیونیست‌ها صف کشیده‌اند؛ بازگرداندن قدس به مسلمین و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین‌های مقدس، واجبی شرعی و قطعی است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به نقش حزب‌الله لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: تاریخ نشان داده که رزمندگان اسلام و سربازان سید حسن نصرالله هیچگاه شکست نخورده‌اند و رژیم صهیونیستی تلفات و خسارات خود را مخفی می‌کند، اما نمی‌تواند روان‌پریشی سربازانش را پنهان کند.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت به خدا توکل دارد و شهادت یا پیروزی، هر دو برای ما پیروزی محسوب می‌شود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از