حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
انسداد ۱۷ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرری
سرپرست امور منابع آب شهرری خبر داد:

انسداد ۱۷ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرری

سرپرست امور منابع آب شهرری گفت: در جهت صیانت از منابع آبی ۱۷ حلقه چاه آب غیرمجاز به عمق کلی ۲۴۲ متر و دبی ۱۲.۹ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، بهروز صفا همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، اظهار کرد: با انجام این عملیات از خروج حدود ۱۱۵ هزار مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امور منابع آب شهرری بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوه‌های البرز و از شرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان‌های قم و مرکزی محدود می‌شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران و حوزه آبریز سد لار در استان مازندران و از محدوده‌های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد، تهران - کرج، ورامین، دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از