حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
اتوبوس‌های برقی در راه تهران
نائب رئیس شورای شهر تهران خبر داد:

اتوبوس‌های برقی در راه تهران

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل تهران افزوده می‌شود.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: ترافیک موضوعی چندوجهی است و شهرداری یک بخش از این پازل را در اختیار داشته و کوشیده با نوسازی و بازسازی ناوگان فرسوده، کیفیت خدمات‌رسانی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده و بسیاری از اتوبوس‌های فرسوده نیز بازسازی شده‌اند، بیان کرد: اولین محموله اتوبوس برقی در گمرک موجود است و به زودی به ناوگان فعال افزوده می‌شود.

نائب رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: با افزوده شدن ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون و قریب به ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی طی چهار تا ۶ ماه آینده، ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران به وضعیتی پایدار خواهد رسید.

سروری عنوان کرد: علاوه بر ناوگان وارداتی، قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه ناوگان نیز با شرکت‌های داخلی منعقد شده که طی یک تا دو سال آینده به مرور زمان به ناوگان فعال افزوده خواهند شد.

وی با اشاره به میزان بالای تقاضای مسافران برای استفاده از خدمات مترو و ضرورت تقویت این ناوگان، افزود: از بهمن‌ماه امسال افزایش یک‌هزار واگن‌ به مترو تهران آغاز شده و با تحویل واگن‌ها در بازه زمانی هشت ماه تا یک سال، ظرفیت خدمات مترو دو برابر خواهد شد.

نائب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: به این ترتیب کوشیده‌ایم ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و حومه در همه بخش‌ها شامل مترو، اتوبوس، ون و تاکسی به طور چشمگیری ارتقاء یافته و به یک جمع‌بندی ترکیبی دست یابیم.

سروری ادامه داد: به مرور زمان و با توسعه و تقویت حمل و نقل عمومی، می‌توان تصمیمات تشدیدکننده و محدودیت‌زایی را برای خودورهای شخصی ایجاد و اعمال کرده و علاوه بر کمک به رفع آلودگی، بستر مناسبی را برای دسترسی مردم به یک شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی مطمئن فراهم کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از