حالت تاریک
شنبه, 16 تیر 1403

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران

حضور پرشور مردم پیش از بازگشایی شعب اخذ رای نشان از انتخاباتی پرشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، فرآیند اخذ رای از رای‌دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز، جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳، در شعب اخذ رای در سطح استان تهران همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

این انتخابات در پی شهادت شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید ایران اسلامی یکسال پیش از موعد مقرر در حال برگزاری است.

حضور مردم از اولین لحظات آغاز رای‌گیری در شعب تعیین شده پرشور گزارش شده است؛ مردم ولایتمدار و دوستدار ایران اسلامی از ساعات اولیه اخذ رای در شعب نزدیک به محل سکونت خود حاضر و اقدام به رای دادن کرده‌اند، در برخی از شعب در همین دقایق اولیه صبح صف‌های طولانی تشکیل شده است.

حضور میانسالان در کنار فرزندان خود که برخی به سن قانونی رای رسیده و برخی نرسیده‌اند بسیار به چشم میخورد؛ پیرمردها و پیرزن‌هایی که حتی توان راه رفتن ندارند ولی در همان دقایق اولیه در پای صندوق‌های رای حاضر شده و هدف از حضور خود را بیعت دوباره با امام راحل(ره) و آرمان‌های انقلاب عنوان کردند.

البته در اکثر مناطق مختلف استان تهران شعب سیار برای افراد کم‌توان یا ناتوان از سوی ستاد انتخابات استان تهران پیش‌بینی و همچنین بسیاری از مدارس و مساجد در استان تهران نیز به عنوان شعب اخذ رای تعیین شده است.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور ۱۰ ساعت مدت زمان اخذ رأی خواهد بود، اما تشخیص تمدید این زمان بر عهده وزیر کشور است که با توجه به حضور مردم پیش‌بینی می‌شود ساعت اخذ رای تمدید شود.

همچنین گفتنی است به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

لازم به ذکر است، نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به ترتیب حروف الفبا، «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی» و «محمد باقر قالیباف» هستند. 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از