حالت تاریک
دوشنبه, 18 تیر 1403
امام جمعه دماوند عنوان کرد:

مشارکت حداکثری؛ تضمین‌کننده اقتدار ملی

مشارکت حداکثری؛ تضمین‌کننده اقتدار ملی

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: برگزاری انتخابات از بزرگترین نعمت‌های خداوند بر ملت عزیز ایران است که قدردانی و شکر این نعمت، به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند اظهار کرد: دعوت به شرکت در سرنوشت کشور، دعوت به خیر و نیکی است که این امر یکی از مصادیق بزرگ امر به معروف است؛ برگزاری انتخابات از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند بر ملت عزیز ایران است که قدردانی و شکر این نعمت، به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری بیان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات، تضمین‌کننده اقتدار ملی ایرانیان در جهان و نشانه انسجام داخلی ماست و قدرت چانه‌زنی ایران در مجامع جهانی افزایش پیدا می‌کند؛ رای به هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول رای به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نتیجه انتخابات هر چه که باشد ان‌شاءالله به مصلحت خواهد بود.

امام جمعه شهرستان دماوند اشاره داشت: منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه هفتم را با همکاری وزیران و مشاوران انقلابی، متعهد و متخصص اجرا کند و راه شهید رئیسی را ادامه دهد؛ دولت چهاردهم علاوه بر تلاش برای رفع تحریم باید خنثی‌سازی تحریم‌ها را در برنامه‌های مدون و مشخص پیگیری و عملیاتی کند؛ مردم از دولت چهاردهم توقع دارند برای بهبود وضعیت اقتصادی برنامه دقیقی داشته باشد و تورم را کنترل کند.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی افزود: یکی از علت‌هایی که باعث شده برخی از مردم در انتخابات شرکت نکنند نارضایتی اقتصادی است؛ مردم از کاهش ارزش پول ملی ناراحتند؛ برخی از کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، به عملکرد مسئولان انتقاد دارند نه به اصل نظام؛ باید صدای مردمی که در انتخابات شرکت نکردند را شنید و راه بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات، مبارزه واقعی با فقر، فساد و تبعیض است.

وی تاکید کرد: پس از اعلام نتایج انتخابات و تایید شورای محترم نگهبان همه باید به نتیجه انتخابات احترام بگذارند و رقابت‌ها باید به رفاقت‌ها تبدیل شود؛ خاطرات تلخ فتنه ۸۸ هنوز فراموش نشده است؛ دشمنان برای ناامن کردن ایران لحظه‌شماری می‌کنند، اما مردم ایران بیدارند و دل به بیگانگان نخواهند داد؛ هر دولتی که روی کار بیاید، باید با مجلس شورای اسلامی و قوه قضادیه تعامل سازنده داشته باشد و با تعیین اولویت‌ها خدمت‌گذاری به مردم را آغاز کند.

خطیب جمعه دماوند گفت: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خدمت به مردم و رضایتمندی آنان محقق می‌شود؛ هر مسئول و کارمندی که به دنبال حل مشکلات مردم است مورد عنایت خاص خداوند قرار می‌گیرد؛ باید از فرصت مسئولیت برای خدمت به مردم بیشترین بهره را ببریم.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از