حالت تاریک
پنج‌شنبه, 17 خرداد 1403
مشاور قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح خبر داد:

مهارت‌آموزی یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار سرباز در کشور

مهارت‌آموزی یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار سرباز در کشور

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح گفت: مهارت‌آموزی به یک میلیون و ۶۵۰ هزار سرباز نیروهای مسلح کشور ارائه و گواهی مهارت‌آموزی اعطا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، سردار موسی کمالی ظهر امروز در جلسه نظارت ستادکل نیروهای مسلح از قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به موضوع مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان تأکید دارند تا آنان در طول دوره خدمت سربازی احساس بیهودگی و اتلاف وقت نداشته و در این مدت مهارتی بیاموزند.

وی با اشاره به گردآوری بالغ بر ۲۰۰ تدبیر و فرمان رهبر انقلاب اسلامی که مختص سربازان است، بیان کرد: در بررسی اجمالی صورت گرفته، ۶۰ درصد این تدابیر مربوط به حوزه‌های تعلیم و تربیت، آموزش، توانمندسازی و مهارت‌آمورزی است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح از خلأ مهارتی و توانمندی به عنوان یکی از مشکلات اساسی در کشور یاد و تصریح کرد: در حالی توجه به مدرک‌گرایی به یک معضل تبدیل شده که رهبر انقلاب اسلامی بر حذف این روش منسوخ تأکید کرده‌اند.

سردار کمالی با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی به جذب نیروهای ماهر، افزود: کمک به فرهنگسازی در حوزه مهارت‌آموزی با ترویج گفتمان این فرهنگ در جامعه یکی از مأموریت‌های نیروهای مسلح است.

وی عنوان کرد: طی بازه زمانی هفت ساله‌ای که مهارت‌آموزی به سربازان در نیروهای مسلح آغاز شده، گام‌های بسیار بزرگی برداشته شده و با وجود همه کمبودها و موانع، اقدامات بیش از حد انتظارات محقق شده و یک میلیون و ۶۵۰ هزار سرباز پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، گواهی مهارت‌آموزی دریافت کرده‌اند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح با بیان اهداف ترسیم شده در خصوص مهارت‌آموزی به سربازان، گفت: این هدف‌ها شامل کاشت نهال مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح، پرورش، خیزش، گسترش، پوشش ملی و تحقق شعار «هر سرباز یک مهارت تخصصی و حداقل پنج مهارت عمومی» است.

سردار کمالی بیان کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، به دنبال آن هستیم که ۹۰ درصد سربازان نیروهای مسلح تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار گیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از