حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403
امام جمعه دماوند:

مردمی‌بودن و اسلامی نگه‌داشتن حکومت شعار امام بود

مردمی‌بودن و اسلامی نگه‌داشتن حکومت شعار امام بود

امام جمعه دماوند گفت: امام ما موسی زمان بود که تاج و تخت شاه آمریکایی را بر باد داد و عیسی زمان بود که روح استقلال طلبی و آزادی‌خواهی را در کالبد مردم ایران دمید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دماوند ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام (ره) شخصیتی بود که جذابیت‌های دنیا او را فریفته نکرد؛ ایشان از پیرایه‌های مادی دور بود و علقه‌ای به دنیا نداشت.

وی ادامه داد: امام(ره) با نیت خالص خود برای برپایی حکومت اسلامی قیام کرد و خدا هم دل‌های مردم را با ایشان همراه ساخت؛ استقامت امام خمینی (ره) در برابر سختی‌های انقلاب برای مردم الگو شد تا آن‌ها هم مثل رهبر خود مقاوم باشند و ناملایمات را تحمل کنند.

خطیب جمعه دماوند افزود: امام(ره) مرد عمل به وظیفه بود؛ او مثل کوه استوار و محکم بود؛ امام(ره) کسی بود که مقابل بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا ایستاد و خداوند هم او را پشتیبانی کرد تا به نتیجه رسید؛ امام خمینی مرد مبارزه با استکبار و استبداد و استعمار بود و از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرت‌ها و وابستگان آن‌ها نمی‌ترسید؛ امام(ره) می‌گفت که ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و آزادی‌خواه باید با هم متحد شوند و بزرگ‌ترین قدرت جهان را تشکیل دهند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: امام(ره) توصیه کرد که از نمازجمعه و جماعت هرگز غفلت نشود که این نمازجمعه از بزرگ‌ترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است؛ امام(ره) معتقد بود که دین اسلام، یک مکتب سیاسی است؛ مردمی بودن حکومت در کنار اسلامی نگه‌داشتن آن شعار امام بود لذا از جمهوری اسلامی کوتاه نیامد.

وی افزود: امام (ره) نگران بود که مردم تفرقه پیدا کنند و وحدت را بشکنند، چون می‌دانست برنامه دولت‌های مستکبر ایجاد اختلاف و تضعیف دولت‌ها و ملت‌ها و بهره‌کشی از آن‌ها است.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی اشاره داشت: همراه بودن دین و سیاست را امام عینی و عملیاتی کرد؛ امام(ره) عقیده داشت دین عین سیاست و سیاست عین دین است؛ امام خمینی(ره) دین را وارد صفحه زندگی کرد و در زمان ایشان قوانین کشور بر اساس قرآن و روایات شکل گرفت، این بزرگترین نعمت خداوند بر ماست.

وی ادامه داد: امام ما موسی زمان بود که تاج و تخت شاه آمریکائی را بر باد داد و عیسی زمان بود که روح استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی را در کالبد مردم ایران دمید و پیامبرگونه با مردم رفتار کرد، عصر ما عصر امام خمینی(ره) است؛ دورانی که این رهبر شجاع اسلامی بسیاری از مناسبات اجتماعی - سیاسی جهان را با الگوی دینی تغییر داد.

وی افزود: علیرغم میل دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شده است و نشانه‌های آن را در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به وضوح می‌توان مشاهده کرد؛ ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ دو جلوه دارد یکی جلوه تلخ از دست دادن امام و دیگری جلوه شیرین جانشینی او که الحق راه او را ادامه داده و خود، امامی دیگر شده است.

امام جمعه دماوند گفت: امام خامنه‌ای، امام خمینی دوم است که در طول ۳۵ سال رهبری حکیمانه خود، بر اصول انقلاب پافشاری کرده و کشتی انقلاب را از طوفان‌ها و امواج سهمگینی عبور داده است؛ رویش‌‌های انقلاب ما بسیار بیش‌تر از ریزش‌ها بوده است و همواره روشن‌بینی و تیزفهمی مردم نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

وی افزود: در دو هفته گذشته همزمان با پایان کار مجلس، رئیس جمهور به شهادت رسید، اما با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری هیچ خللی در کار کشور ایجاد نشد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از