حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
علی در هنگام شهادت سر در بدن نداشت
مادر شهید علی چهاردوری:

علی در هنگام شهادت سر در بدن نداشت

مادر شهید علی چهاردوری گفت: علی فقط ۱۵ سال سن داشت که به جبهه اعزام شد و در نهایت در سن ۱۷ سالگی با بدنی بی‌سر به شهادت رسید.

معصومه زندی پویا در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» اظهار کرد: پسر شهیدم علی، نوجوانی ۱۵ ساله، با شجاعت و اراده‌ای بی‌نظیر بود که در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس حضور یافت.

 وی با اشاره به فعالیت‌های مذهبی شهید افزود: علی فقط ۱۵ سال سن داشت که به جبهه اعزام شد و در نهایت در سن ۱۷ سالگی در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسید. علی در لحظه شهادتش، شرایط دلخراشی را تجربه کرد؛ سر در بدن نداشت و هر دو دستش قطع شده بود. خبر شهادت علی را از طریق پسر دیگرم دریافت کردم و با تمام قلبم این مصیبت بزرگ را پذیرفتم.

مادر شهید علی چهاردوری بیان کرد: یکی از خصوصیات بارز این شهید، اخلاق و رفتار پسندیده‌اش بود. او نه‌تنها در خانواده بلکه در میان دوستان و هم‌رزمانش به دلیل اخلاق نیکو و احترام فراوان به پدر و مادرش شناخته می‌شد. نماز اول وقت از مسائل مهمی بود که همیشه برای علی اهمیت ویژه‌ای داشت و هرگز از آن غافل نمی‌شد.

زندی پویا خاطرنشان کرد: بعد از شهادت علی، مسئولیت من در جامعه بیشتر شد. احساس می‌کنم که باید نقش او را در جامعه‌ای که برای حفظ آن جان خود را فدا کرد، ادامه دهم و پیام او را به نسل‌های بعدی برسانم، که خون شهید جوانم پایمال نشود.

وی با اشاره به وصیت‌نامه فرزندش تاکید کرد: پیام علی به دختران و پسران امروز، این است که قدر فرصت‌ها را بدانند، در هر شرایطی به والدین خود احترام بگذارند و همیشه پایبند ارزش‌ها و اعتقادات خود باشند. او معتقد بود که انسان با ایمان و اخلاق خوب می‌تواند دنیایی بهتر برای خود و دیگران بسازد. تربیت صحیح، احترام به خانواده و پایبندی به ارزش‌های دینی، از پیام‌های اصلی این شهید برای جوانان امروز است.

مادر شهید علی چهاردوری عنوان کرد: پیکر مطهر فرزندم در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) در سعیدآباد باغستان شهرستان شهریار با بدرقه پرشور مردم و دوستان شهید به خاک سپرده شده است. این عظمت بزرگی است که خداوند به خانواده ما هدیه داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از