حالت تاریک
سه‌شنبه, 08 خرداد 1403
رئیس دادگستری فیروزکوه خبر داد:

صدور مجوز فنس‌کشی اراضی کشاورزی به شکل قانونی

صدور مجوز فنس‌کشی اراضی کشاورزی به شکل قانونی

رئیس دادگستری فیروزکوه از تصویب مجوز صدور فنس‌کشی زمین‌های کشاورزی و باغات با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد.

اسماعیل درزی، در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «تهران نیوز» در خصوص مجوز فنس‌کشی باغات و اراضی کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید شورای تامین مجوز فنس‌کشی باغات و زمین‌های کشاورزی در شهرستان فیروزکوه صادر شد؛ بر اساس این مصوبه کشاورزان و باغداران می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی برای اخذ مجوز قانونی فنس‌کشی اراضی خود اقدام نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خسارات وحوش به اراضی کشاورزی و محصولات باغات یکی از دغدغه‌های روستاییان این شهرستان بود که در جمع شوراهای روستا وعده حل این مشکل داده شد.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه همچنین بیان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغات همچنان ممنوع است ولیکن فنس‌کشی اراضی با اخذ مجوز قانونی از جهاد کشاورزی مشکلی ندارد؛ روستاییانی که زمین‌هایی دارند که قصد کاشت محصولات کشاورزی یا درختان میوه داشتند گله‌مند بودند که وحوش همچون گراز، خرس و غیره مانع هستند و وارد باغات و زمین‌های کشاورزی می‌شوند و محصولات را از بین می‌برند.

درزی با اشاره به اینکه برای حمایت از کشاورزان و باغداران این مصوبه تصویب شد، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و باغات و حمایت از باغداران و کشاورزان  این مصوبه را در شورای تامین تصویب کردیم؛ در این راستا جلساتی با جهاد کشاورزی و مدیر کل جهاد کشاورزی برگزار شد تا با همکاری این نهاد مجوز فنس‌کشی در اراضی کشاورزی و باغات صادر شود؛ به عبارت دیگر کشاورز باید روند قانونی را از مجرای تعیین شده طی کند و درخواست خود را به اداره مربوطه ارائه دهد.

وی همچنین تصریح کرد: در این زمینه یک مشکل این است که برخی زمین‌های کشاورزی و باغات فاقد سند هستند و کاغذ و تقسیم‌بندی عادی دارند؛  در این موارد شورا در خصوص همین موضوع مصوبه می‌تواند نامه تائیدیه بدهد و مالکیت فرد مُهر شود و به اداره کشاورزی ارائه شود.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه در پایان اشاره داشت: هماهنگی لازم در خصوص زمین‌های فاقد سند با جهاد کشاورزی انجام شده و با تائید سند عادی از سوی شوراها جهاد کشاورزی مجوز لازم برای فنس‌کشی را صادر خواهد کرد؛ همچنین شوراها همکاری لازم را برای معرفی زمین‌های کشاورزی به اداره ثبت اسناد داشته باشند تا سند مالکیت برای افراد صادر گردد و زمین زراعی در روستا بدون سند نباشد.

 انتهای پیام/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از