حالت تاریک
سه‌شنبه, 12 تیر 1403
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار فیروزکوه خبر داد:

اهدای زمین به خانواده‌های بیش از دو فرزند

اهدای زمین به خانواده‌های بیش از دو فرزند

معاون سياسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار فیروزکوه گفت: حداکثر تا دوماه آینده به هر سه خانواده‌ دارای سه فرزند و بالاتر یک قطعه زمین 210 متر واگذار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، عصر امروز اولین کارگروه اجتماعی و فرهنگی فرمانداری شهرستان فیروزکوه در سال 1403 با موضوع جوانی جمعیت، در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست، گزارش بانک‌ها در خصوص پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری، گزارش ادارات در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت، گزارش وضعیت واگذاری زمین به خانواده های دارای ۳ فرزند به بالا توسط راه و شهرسازی، پرداخت هزینه های درمان ناباوری در قالب بیمه سلامت ایرانیان و همچنین طرح های تشویقی برای ازدواج آسان، طرح و بررسی شد.

مهدی سالاریه در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز تا حداکثر دو ماه آینده زمین‌ها برای واگذاری آمادگی لازم را پیدا می‌کنند، قاعدتاً برای خانواده‌های دارای سه فرزند و چهار فرزند ان‌شاءلله زمین‌ها را در مساحت هر قطعه ۲۱۰ متر مربع آماده کردیم که برای هر سه خانواده یک قطعه زمین در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: می‌توانیم به مردم شهرستان فیروزکوه این نوید را بدهیم تا دو ماه آینده این کار انجام شود، همچینین در روستاها نیز زمین‌های مناسبی در قطعات مشخصی در نظرگرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: شهروندان اگر در شهر یا روستا زمینی داشته که با خانواده در آن زندگی می‌کنند، برای زوج های سه فرزند و بالاتر غیر از آن زمینی که در اختیار دارند، می‌توان زمین دیگری نیز واگذار کرد.

سالاریه بیان کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز، تاسیس حداقل یک مرکز درمان ناباروری برای زوج‌هایی که از نعمت فرزند محروم هستند، در شرق استان تهران با هماهنگی شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های شرق استان تهران صورت گیرد و مجوز آن تا پایان سال 1403 دریافت شود.

وی تصریح کرد: امید داریم که قطعاً ایجاد این مرکز می‌تواند برای خیلی از زوج‌هایی که به دلایل مختلفی متاسفانه محروم هستند از داشتن فرزند، انگیزه‌ای شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه از دو خانواده چهار فرزندی در قالب طرح مادر باشکوه تجلیل شد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از