حالت تاریک
دوشنبه, 14 خرداد 1403
امام جمعه شهرستان پیشوا:

شهادت و انتظار آن نشانه صدق در ایمان‌ست

شهادت و انتظار آن نشانه صدق در ایمان‌ست

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: بر اساس قرآن کریم‌ نشانه صدق در ایمان این است که مومنان یا شهید شدند و یا در انتظار شهادت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی میرامینی امشب در اجلاسیه شهدای طلاب استان تهران به میزبانی شهرستان پیشوا، اظهار کرد: در جامعه ایمانی و در بین مؤمنان، عده‌ای صادق به عهد با خداوند متعال هستند.

وی با اشاره به نشانه‌های صداقت در ایمان، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که هر ایمانی مطلوب نیست و تنها ایمان به خداوند کفایت نمی‌کند، بلکه صدق در ایمان نیز لازم است.

امام جمعه شهرستان پیشوا عنوان کرد: بر اساس قرآن کریم‌ نشانه صدق در ایمان این است که مومنان یا شهید شدند و یا در انتظار شهادت هستند و اگر کسی به شهادت نرسیده و یا برای آن انتظار نمی‌کشد، مُهر صدق بر ایمان او نیست.

حجت‌الاسلام حسینی میرانی با تأکید بر اینکه در کلام مقام معظم رهبری انتظار یک عمل بوده و بی‌عملی نیست، افزود: باید برای شهادت تلاش و به تکلیف عمل کرد، از سویی داشتن برنامه و زندگی نظام‌مند و دوری از سستی، بی‌برنامگی و زندگی‌ راحت‌طلبانه از ویژگی‌ها و نشانه‌های صداقت در ایمان است.

وی از عمل با برنامه، تدبیر و تلاش به عنوان یکی از ارکان انتظار یاد و تصریح کرد: رکن دیگر این است که انتظار انسان را بیقرار می‌کند و منتظران شهادت دائمأ در حال عمل به تکلیف، بی‌قرار و در حال اشک، قرائت ندبه و التماس و تضرع به درگاه الهی هستند.

امام جمعه شهرستان پیشوا با تبریک و تسلیت شهادت شهدای خدمت، افزود: رحمت خدا بر آیت‌الله سید براهیم رئیسی، این سید شهید که در روز میلاد امام رضا (ع‌) منصوب شد و در این روز به شهادت رسید و این نشانه‌ای از صدق او است.

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان با صداقت در ایمان به ما آبرو داد و در راه وفای عهد به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از