حالت تاریک
جمعه, 25 خرداد 1403
نماینده مردم تهران ادوار مجلس:

زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف درخشیده‌اند

زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف درخشیده‌اند

نماینده مردم تهران در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد رشد و بالندگی جمع کثیری از زنان و دختران کشورمان و درخشش آنان در پست‌های مدیریتی، تحصیل، کارآفرینی و اشتغال هستیم.

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در دین مبین اسلام بر خلاف برخی ادیان دیگر زن و مرد از نظر ویژگی‌های انسانی، رشد و تعالی و زمینه‌های آن با یکدیگر یکسان هستد.

وی عنوان کرد: بر این اساس در دین اسلام تقسیم کاری صورت گرفته و مأموریت‌های محول شده به زنان و مردان با یکدیگر متفاوت بوده و بسته به شرایط جسمانی آن‌ها تنظیم شده است.

نماینده مردم تهران در ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دین اسلام حقوق یکسانی را در ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی و فردی برای زنان و مردان قائل شده و هیچ‌یک را در حقوق آنان بر دیگری برتر ندانسته است.

افتخاری تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که قوانین آن بر اساس دین مبین اسلام بنا شده، در قانون اساسی و قوانین و اسنادی که به تصویب می‌رسد، به این موضوعات توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: قوانین بسیار خوبی در خصوص نقش و جایگاه زنان در جامعه ترسیم و تصویب شده است و شاید تعداد اندکی از آن‌ها نیاز به اصلاحات داشته باشند، البته در مواردی ایراداتی در اجرای قانون وجود دارد. 

نماینده مردم تهران در ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شاهد رشد و بالندگی جمع کثیری از زنان و دختران کشورمان هستیم و آنان در احراز پست‌های مدیریتی، تحصیل، کارآفرینی و اشتغال و عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند.

افتخاری بیان کرد: زنان در ایران اسلامی از نقش و جایگاه بالایی برخوردارند، البته گاهی خُرده فرهنگ‌ها بر شرایط زنان حاکم شده و نمی‌گذارند که آنان آنگونه که باید از حقوق اصلی خود بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: معتقدم زنان و دختران کشورمان باید با شناسایی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا و حضرت معصومه سلام‌الله علیها و دیگر بانوان برجسته اسلام، متناسب با شرایط امروزی این ویژگی‌های بی‌بدیل شخصیتی را در خود پیاده‌سازی و از آنان به نحو شایسته الگوگیری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از