حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
رشد تولید آبزیان زینتی در استان تهران
مدیر شیلات استان تهران خبر داد:

رشد تولید آبزیان زینتی در استان تهران

مدیر شیلات استان تهران گفت: میزان تولید آبزیان تزیینی در سال ۱۴۰۲، به بیش از ۵۹ میلیون قطعه رسید که شاهد افزایش ۶۶ درصدی تولیدات این بخش طی دو سال گذشته بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نورالله حسینی در این باره اظهار کرد: وجود شرایط مساعد و بازارهای متنوع، دسترسی آسان به مراکز عرضه و تولید ماهیان زینتی و وجود علاقمندان باعث شده استان تهران هم در زمینه پرورش ماهیان زینتی از استان‌های مطرح در کشور شناخته شود و برای چندمین سال پیاپی جایگاه دوم کشوری تولید آن را در چند سال اخیر به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در راستای تولید سایر آبزیان زینتی از قبیل گیاهان آبزی و تولید مرجان و شقایق دریایی و خیار دریایی در استان تهران فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تهران از لحاظ تولید زالو، جزو استان‌های شاخص کشور هستیم که با صدور پروانه‌های جدید در سال جاری افزایش تولید زالو را در برنامه داریم.

حسینی یادآوری کرد: در خصوص احداث شهرک ماهیان زینتی مطالعاتی صورت گرفته و با شرکت شهرک‌های کشاورزی استان نیز مکاتباتی انجام شده است و جانمایی زمین محل احداث شهرک ماهیان زینتی به مرحله تایید رسیده است که با راه‌انداری این شهرک میزان تولید پرورش ماهیان زینتی چه از لحاظ تولید و چه از لحاظ اشتغال‌زایی برای علاقه‌مندان، به این ظرفیت افزایش خواهد یافت و ساماندهی تولیدکنندگان این حرفه را نیز به دنبال دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از