حالت تاریک
شنبه, 16 تیر 1403
امام جمعه دماوند:

دشمنان بر آتش جریانات روستای آرو دمیدند

دشمنان بر آتش جریانات روستای آرو دمیدند

خطیب نماز جمعه شهرستان دماوند گفت: اگر اقناع عمومی برای توجیه مردم در انتقال آب شکل می‌گرفت، شاهد اتفاقات ناگوار نبودیم، در جریانات روستای آرو رسانه‌های دشمن به برخی افراد بدخواه هم در آتش این درگیری دمیدند.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوند در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهرستان دماوند با اشاره به اتفاقات روستای آرو، اظهارکرد: یکی از خدماتی که دولت خود را موظف می‌داند آن را انجام دهد خدمت آبرسانی است.

وی گفت: در شهرستان دماوند در طول سه سال گذشته و در دولت سیزدهم در برخی روستاها و شهرها از جمله برای کم شدن قطعی آب شرب در گیلاوند و دماوند و برای تحویل آب شیرین در گرمابسرد چند حلقه چاه جدید حفر شده که قابل تقدیر است.

امام جمعه دماوند با تشکر از زحمات مسئولین آبفا و امور منابع آب، بیان کرد: تقاضا داریم این عزیزان در اجرای طرح‌های انتقال آب با درایت بیشتری عمل کنند تا شاهد تنش و التهاب بین مردم نباشیم.

فتاح دماوند افزود: در جریان انتقال آب در روستای آروی دماوند متاسفانه بین مردم و مجریان، درگیری اتفاق افتاد که دو طرف خسارت و صدمه خوردند، اما این موضوع قابل پیشگیری بود.

وی یادآور شد: اگر اقناع عمومی برای توجیه مردم در انتقال آب شکل می‌گرفت، شاهد اتفاقات ناگوار نبودیم، چنانکه بعد از اقناع، خود مردم بدون حضور ماموران لوله را وصل کردند.

وی گفت: مردم محترم آرو، زحمتکش، شهید پرور، انقلابی متدین و ولایت هستند و بابت اتفاق پیش آمده از آنها و از افرادی که بی‌گناه بودند و به آنها بی‌احترامی‌ شد یا صدمه دیدند عذرخواهی می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه دماوند اذعان کرد: نیروی محترم انتظامی نیز با دستور مراجع فوق برای اجرای طرح انتقال آب و تامین امنیت در صحنه حضور داشت که متاسفانه آنها هم در این درگیری دچار آسیب شدند؛ از آنها هم دلجویی می‌کنیم، هم جوانان روستای آرو و هم جوانان نیروی انتظامی فرزندان این ملت و کشور هستند و باید طوری عاقلانه و با مشورت کارها را پیش ببریم که مردم در مقابل نظام قرار نگیرند.

فتاح دماوندی عنوان کرد: رسانه‌های دشمن به برخی افراد بدخواه هم در آتش این درگیری دمیدند؛ آن افرادی که عامدانه مردم را علیه نیروی انتظامی تحریک به زد و خورد کردند باید شناسایی شوند، عده‌ای از جوانان هم غافلانه و با تحریک احساسات وارد درگیری شدند که از مراجع قضایی برای همه آنها تقاضای عفو عمومی و رافت اسلامی داریم.

وی خاطرنشان کرد: جمعی از کشاورزان آبسرد دماوند از تعلل اداره امور آب در اجازه وصل آب چاه کشاورزی برای آبیاری گندم گله و تقاضای رسیدگی دارند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از