حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
ترویج فرهنگ مقاومت رسالت آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش:

ترویج فرهنگ مقاومت رسالت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش وظیفه اصلی وزارتخانه را توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت در برابر ظلم و استکبار جهانی در خاورمیانه دانست و تاکید کرد: ما موظفیم در ادامه مسیر امام و شهیدان تلاش کنیم تا سربازان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در همایش بزرگ «یاوران مقاومت» که در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید ثمری ملارد با حضور ۲ هزار دانش‌آموز دختر برگزار شد، بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی رسالت خطیری در تقویت هویت ملی و دینی دانش‌آموزان دارد.

علیرضا کاظمی با اشاره بر استمرار راه شهیدان و نقش مؤثر دانش‌آموزان در فرهنگ‌سازی، تأکید کرد: دشمن باید بداند با این اقدامات، در مسیر مقاومت ذره‌ای رکود ایجاد نخواهد کرد، بلکه این اقدامات موجب شتاب بیشتری در این راه خواهد شد و قطعا ادامه‌دهنده راه سرداران شهید خواهیم بود.

وی همچنین به نقش پیشتاز دانش‌آموزان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان به عنوان طلایه‌داران فرهنگ اسلامی و مدافعان مظلومیت دانش‌آموزان و کودکان فلسطینی و سوری، می‌بایست پرچم این فرهنگ را در سراسر کشور و جهان اسلام به دوش بکشند.

وزیر آموزش و پرورش در سخنانی مهم، وظیفه اصلی این وزارتخانه را توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت در برابر ظلم و استکبار جهانی، به ویژه ستم‌های رژیم صهیونیستی در خاورمیانه دانست و افزود: «ما موظفیم راه امام و شهیدان را ادامه داده و تلاش کنیم تا سربازان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.»

کاظمی با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی، تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی با این حرکت نمادین و ارزشمند، می‌تواند جریان فرهنگی را در کشور گسترش دهد و با اجرای برنامه‌هایی مملو از مفاهیم انقلابی و حماسی، هویت ملی و دینی دانش‌آموزان را تقویت کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از اجرای سرود دختران ملاردی، از تلاش‌های مربیان، دانش‌آموزان و همکاران حوزه معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران قدردانی و اظهار کرد: این اقدامات نشانه‌ای از تعهد و تلاش در راستای تقویت فرهنگ اسلامی و ملی است.

این مقام مسئول در پایان، به پاس قدردانی از زحمات دانش‌آموزان در همایش اخیر، وعده تدارک اردوی زیارتی مشهد مقدس را داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از