حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در سالروز شهادت امام رضا (ع) صورت می‌گیرد؛

اجرای برنامه‌‌های کانون‌های خدمت رضوی در شهریار

اجرای برنامه‌‌های کانون‌های خدمت رضوی در شهریار

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) برنامه جامع و شهرستانی با برنامه‌ریزی کانون‌های خدمت رضوی در تمام نقاط شهرستان شهریار برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) برنامه جامع و شهرستانی با برنامه‌ریزی کانون‌های خدمت رضوی در تمام نقاط شهرستان شهریار برگزار می‌شود.

این برنامه به صورت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان شهریار با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و متولی امور فرهنگی شهرستان با محوریت کانون‌های خدمت رضوی برگزار می شود. 

لازم به ذکر است، مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) با محوریت حرکت دسته عزاداری و حضور جمعیت عزاداران فردا صبح ساعت 8:30 از آستان مقدس امامزاده هادی (ع) به سمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود.

هر ساله و همزمان با سالروز شهادت هشمتین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، در فضایی آکنده از معنویت قریب به 3 هزار نفر از اقشار مختلف مردم، اعم از خادمان حریم رضوی، یاوران رضوی، نیروهای جهادی و خانواده‌های معظم شهدا در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

این برنامه در مرکز آستان امامزاده اسماعیل (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلین حسینی نوری، امام جمعه شهریار آغاز شده و با مداحی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و اجرای برنامه‌های متنوع از جمله مشاوره، پذیرایی، توزیع متبرکات رضوی، برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان و نیز ویزیت رایگان پزشکان به منظور خدمت‌رسانی به مردم پایان می‌پذیرد.

گفتنی است، چهارشنبه‌های امام رضایی زیر نظر کانون‌های خدمت رضوی و با هدف ترویج فرهنگ ناب رضوی، ارتقاء سطح کیفی زندگی معنوی و روحی افراد و همچنین آشنایی هرچه بیشتر آنان با سیره اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه اخلاق رضوی و کسب معرفت بیشتر، اهتمام نسبت به امر خدمت و مخدومان، مقابله با تهاجم فرهنگی و رویارویی با شبهات فرهنگی  دشمن و ارائه خدمات به مردم هر هفته در نقاط مختلف شهرستان شهریار برپا می‌شود.

در حقیقت چهارشنبه‌های امام رضایی، اقدامی فرهنگی با هدف تقویت بن‎مایه‎‌های اعتقادی و افزایش باورهای دینی برای قشرهای مختلف مردم است، تا در شرایط جنگ معرفتی و شناختی، دشمنان در این عرصه نبرد نیز ناکام مانده و از دستیابی به اهداف خود در شبهه‌افکنی و تزلزل در باورهای عمیق دینی مردم بازمانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از