حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه شهرستان شهریار:

اگر بصیرت نداشته باشیم مقابل امام‌زمان می‌ایستیم

اگر بصیرت نداشته باشیم مقابل امام‌زمان می‌ایستیم

امام جمعه شهرستان شهریار گفت: اگر بصیرت نداشته باشیم و مراقب نباشیم مانند عبدالرحمن ابن ملجم مرادی سه بار با امام زمان خود بیعت می‌کنیم اما خدای ناکرده در مقابل ایشان می‌ایستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی نوری دوشنبه شب در سومین شب از برگزاری مراسم نخستین اجلاسیه شهدای گردان‌های لشکر ۱۰ سیدالشهداء که به میزبانی سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در نگاه اندیشمندان شیعیان یا اسلام دارای چهار مقطع حساس است؛ اسلام تولدی به نام بعثت، تکاملی به نام غدیر، حفظ همیشگی و بیمه‌ای به نام عاشورا و جهانی شدن آن که ظهور نام دارد.

وی بیان کرد: اسلام با بعثت پیامبر (ص) متولد و با غدیر کامل شد که اگر کسی ولایت امیرالمومنین (ع) را قبول نداشته باشد، اسلام او ناقص و به گفته قرآن کریم دین نزد خدا اسلام است و اگر کسی دین دیگری بیاورد جز اسلام از او قبول نمی‌کنیم.

امام جمعه شهرستان شهریار تأکید کرد: اسلام با امامت و ولایت اهل بیت علیهم‌السلام کامل شد و به گفته اندیشمندان این چهار مقطع برای بقاع اسلام ضروری بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی نوری افزود: اباعبدالله الحسین (ع) و شهدا ما جان دادند تا اسلام بماند و پرچم آن سرافراز باشد؛ شیعه زنده مانده است چرا که دو بال دارد یک بال سرخ که از عاشورا است و یک بال سبز از مهدویت و اگر کسی بخواهد این دو بال را از کار بیندازد، یک زره به نام روحانیت و مرجعیت تقلید در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.

وی تصریح کرد: شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند چرا که به خداوند اعتقاد داشتند، در همه حالت با پروردگار راز و نیاز می‌کردند حتی در سنگر جنگ، برای شهادت با یکدیگر مسابقه می‌دادند و پیشی می‌گرفتند و شهدا ما از شهیدان کربلا الگو گرفتند.

امام جمعه شهرستان شهریار افزود: ما در زیارت عاشورا چنین می‌خوانیم که «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» پس از جنگ احد پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود با سه گروه بعد از من روبرو هستی و پس از انقلاب اسلامی ما این سه گروه نقش داشتند، ناکثین، قاسطین و مارقین.

حجت‌الاسلام حسینی نوری اظهار داشت: در جمل نماینده ناکثین، عایشه همسر پیامبر فرمانده لشکر دشمن و برادرش در لشکر اسلام است پس باید در فتنه‌ها قطب‌نما داشت و راه را از بیراهه تشخیص داد.

وی ادامه داد: برخی دیگر از ثروت و سیاست و قدرت خود استفاده می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند و در انقلاب نیز ما این عوامل را داشته‌ایم و دشمنان ما عده‌ای را از درون فریب دادند تا به اهداف خود برسند.

حجت‌الاسلام حسینی نوری بیان کرد: حسادت و قدرت‌طلبی از خصایص قاسطین است همان‌طور که عمر ابن سعد برای قدرت‌طلبی و حکومت ری مقابل اباعبدالله (ع) ایستاد.

وی مطرح نمود: دشمن خط فکری ابن زیاد در مقابل مسلم ابن عقیل را پیش گرفته است؛ ابن زیاد در ابتدا مسلم را با دروغ، تهمت و تحریف، تخریب کرد و مردم را فریب داد.

امام جمعه شهرستان شهریار افزود: در ادامه مردم را از جنگ ترساند و در انتها مردم را از یزید ترساند مانند دنیا امروز که گفتند اگر در مذاکرات امتیاز ندهیم گزینه‌ها زیر میز است و این از دسیسه‌های شیطان است.

وی گفت: مارقین خارج‌شدگان از دین هستند و کسانی که از صراط مستقیم خارج شدند در این دسته قرار دارند و اینان حامیان جریان باطل می‌باشند.

حجت‌الاسلام حسینی نوری ادامه داد: اگر بصیرت نداشته باشیم و مراقب نباشیم مانند عبدالرحمن ابن ملجم مرادی سه بار با امام زمان خود بیعت می‌کنیم اما خدای ناکرده در مقابل ایشان می‌ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز نیز به بصیرتی که مقام معظم رهبری تاکید می‌فرمایند توجه نکنیم دشمن پیروز می‌شود و می‌بایست به داد نسل جوان برسیم تا به زمین دشمن قدم نگذارند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از