حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
فرمانده سپاه شهرستان پردیس مطرح کرد:

امام حسن (ع)؛ الگوی زندگی کریمانه

امام حسن (ع)؛ الگوی زندگی کریمانه

فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: با گستردن سفره‌های افطاری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و به جای آوردن صله ارحام می‌توان از زندگی کریمانه امام حسن (ع) الگوگیری و آن را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

ابراهیم گرمابدری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: در تبیین شخصیت آن امام همام در وهله اول می‌توان به شاخصه مهم کریم بودن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه کریم بودن از ویژگی‌های همه ائمه اطهار علیه‌السلام بوده است، خاطرنشان کرد: در این بین امام دوم شیعیان را به واسطه دست‌گیری از نیازمندان و کمک به مستمندان به عنوان کریم اهل بیت علیهم‌السلام می‌شناسند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس تأکید کرد: در بیان کرامت و بخشندگی امام حسن (ع) همین بس که آن حضرت دو بار همه دارایی خود را در راه خدا انفاق نموده و سه بار نیز نیمی از ثروت خود را به فقرا بخشیده است، آن حضرت همواره همراه و همنشین نیازمندان و اقشار کم‌درآمد بود.

گرمابدری با اشاره به اینکه هیچ دردمند، فقیر و مسکینی از درب خانه حضرت ناامید بازنمی‌گشت، افزود: احسان به نیازمندان و دلسوز بودن نسبت به دردمندان و مستمندان از اوصاف و شاخصه‌های شخصیتی امام حسن (ع) است.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و مهربانی است، می‌توان با گستردن سفره‌های افطاری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، به جای آوردن صله ارحام و اُنس و اُلفت برقرار کردن بین خانواده‌ها و اقوام از زندگی کریمانه امام حسن (ع) الگو گرفته و آن را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دو جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به مددجویان تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی در این شهرستان خبر و ادامه داد: امشب و به مناسبت سالروز میلاد دومین امام شیعیان، سفره‌های افطار و اطعام در گوشه و کنار و مساجد پردیس گسترده می‌شود. گرمابدری با اشاره به برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه بزرگ آزادی، گفت: ۳۰۰ نفر از علاقمندان در شهرستان پردیس به حضور در این محفل قرآنی به صورت سازماندهی شده، به این محفل بزرگ قرآنی اعزام شدند، همچنین تعدادی از شهروندان نیز با خودروهای شخصی در این برنامه حضور می‌یابند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از