حالت تاریک
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

افتتاح پروژه‌های صنعتی و تولیدی در دماوند

افتتاح پروژه‌های صنعتی و تولیدی در دماوند

امروز در سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان دماوند بخشی از پروژه‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، علیرضا فخاری بعد از ظهر امروز همراه با هیأتی از معاونان استانداری و مدیران کل استان به منظور افتتاح پروژه‌های صنعتی و تولیدی هفته دولت، از جمله ۲۲۰ واحد مسکن مهر مهک و فاز دوم یک گلخانه به شهرستان دماوند سفر کرد.

یکی از پروژه‌های مهم که با حضور استاندار تهران در شهرستان دماوند افتتاح شد، شرکت «ماهان کابل امیر» تولیدکننده انواع سیم و کابل آلومینیوم با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار و۲۰۰ تن  و ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی ۲ دماوند بود. گفتنی است این شرکت تولیدی اشتغال مستقیم برای ۳۴ نفر را فراهم کرده است و این پروژه نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت زندگی مردم در شهرستان دماوند خواهد داشت.

همچنین امروز آیین افتتاح شرکت «توسعه تفلون نسوز» تولیدکننده تفلون صنعتی پلی آمید با میزان سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن در سال در شهرک صنعتی ۲ دماوند برگزار شد. پلاستیک‌های مهندسی، کاربرد در قطعات حساس صنایع پتروشیمی، خودرویی و صنایع غذایی از ویژگی‌های مهم این محصول تولیدی است.

افتتاح پروژه‌های صنعتی و تولیدی در دماوند

یکی دیگر از پروژه‌هایی که امروز در شهرستان دماوند با حضور غلیرضا فخاری افتتاح شد، شرکت «درمان یار ایده گستر» در شهرک صنعتی ۲ دماوند بود؛ شرکت درمان یار ایده گستر، تولیدکننده انواع ستون فقرات و نسل‌های ارتوپدی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱۵ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است؛ این شرکت ۴۰ هزار پیچ و ۱۰ هزار نیل در سال تولید می‌کند که مدل جدید رزوه از ویژگی‌های مهم این محصول است.

قابل ذکر است که همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۲۲۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار تهران و جمعی از مسئولان در منطقه مهک شهر دماوند افتتاح شد؛ این پروژه با زیربنای ۳ هزار و ۱۱۸ مترمربع و زیربنای کل ۱۲ هزار ۴۳۸ مترمربع در تعداد ۶ بلوک و با تعداد ۲۲۰ واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تحویل متقاضیان شد.

با توجه به بهره‌برداری 4 هزار متر گلخانه در راستای هدف تولید گل ارکیده و ایجاد اشتغال برای 10 نفر در سال جاری، در جریان سفر یک‌روزه استاندار تهران به دماوند فاز ٢ گلخانه شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان شهرستان دماوند افتتاح و بهره‌برداری شد

 گفتنی است گلخانه شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان دماوند در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده است که در فاز اول گلخانه به مساحت ۳ هزار مترمربع با هدف تامین ۲۲۰ هزار شاخه گل رز هلندی بهره‌برداری شد.

افتتاح پروژه‌های صنعتی و تولیدی در دماوند

افتتاح 817 پروژه همزمان با هفته دولت در استان تهران

علیرضا فخاری در حاشیه افتتاح پروژه‌های صنعتی و کشاورزی شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هفته دولت در استان تهران ۸۱۷ پروژه با ۳۱ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح و 94 پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی اشاره کرد: از مجموع پروژه‌هایی که در هفته دولت در سطح استان تهران افتتاح خواهد شد، ۷۶ پروژه متعلق به دماوند، ۶۰ پروژه متعلق به فیروزکوه،  ۴۶ پروژه متعلق به پردیس است که کل اعتبار این پروژه‌ها از اعتبارات ملی، استانی، سفر، شهرداری، ارزش افزوده، اقتصادی (بخش خصوصی) و سایر منابع تأمین شده است.

استاندار تهران همچنین در خصوص 94 پروژه‌ای که در استان تهران کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: در شهرستان دماوند هشت پروژه، پردیس پنج پروژه و شهرستان فروزکوه یک پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد؛ همچنین در حوزه پروژه‌های قابل افتتاح اقتصادی (سرمایه‌گذاری) ۲۶ پروژه در دماوند، دو پروژه در پردیس خواهیم داشت. 

فخاری با اشاره به ناترازی تولید و توزیع برق، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کاهش تولید برق ممکن است رهاسازی آب سدها باشد که این امر نیاز به یک سیاست توزیع مناسب و مدیریت شده دارد تا نیاز مردم در حوزه برق و آب با مشکل مواجه نشود؛ قطعاً اولویت اول در حوزه آب، تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم است؛ اگر در حوزه‌هایی همچون کشاورزی و صنعت شیوه‌های درست مصرف آب و برق اعمال نشود با کمبود در استان مواجه هستیم. 

وی یادآور شد: در راستای مصرف بهینه و صرفه‌جویی در حوزه آب و برق باید از مصارف بی‌رویه جلوگیری شود که این مصارف موجب ناترازی در برق و به تبع قطعی برق خواهد شد. قطعی برق در حوزه صنعت آسیب‌زا است که با برنامه معین و مدیریت درست می‌توان قطعی برق را سامان داد و زمان‌بندی مناسب ارائه داد تا مشکل تولیدکنندگان و صنعت‌گران در این حوزه مرتفع شود.

افتتاح پروژه‌های صنعتی و تولیدی در دماوند

بهره‌برداری از 110 طرح عمرانی و خدماتی در دماوند

همچنین رضا طاهرخانی در حاشیه افتتاح پروزه‌های هفته دولت در دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۰ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در شهرستان دماوند افتتاح شد.

وی گفت: هفته دولت فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردها و خدمات دولت به مردم است، همه وظیفه داریم در راستای ارائه خدمات به مردم تلاش کنیم تا کوچک‌ترین مشکلی در جا‌به‌جایی دولت وجود نداشته باشد و این فرصت خدمتگزاری باید به نحو شایسته‌ای برای مردم شهرستان دماوند انجام شود.

فرماندار دماوند افزود: : رفتار و منش شهدای دولت باید الگویی برای خدمتگزاران شهرستان دماوند باشد و با این رفتار پسندیده، کارها را پیش ببریم، در همین راستا سومین یادواره شهدای دولت با حضور استاندار تهران برگزار خواهد شد.

طاهرخانی یادآور شد: دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از کارمندان دولت از سوی مدیران دستگاه‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی بین ادارات از دیگر برنامه‌های هفته دولت در شهرستان دماوند است.

گقتنی است، شهرستان دماوند، منطقه‌ای کوهستانی بوده که در قسمت جنوبی سلسله جبال البرز مرکزی و در قسمت شمال شرقی و 70 کیلومتری استان تهران واقع شده است.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از