حالت تاریک
دوشنبه, 11 تیر 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

استان تهران، مهیای خلق حماسه‌ای دیگر

استان تهران، مهیای خلق حماسه‌ای دیگر

چهل روز می‌شود که از روزهای تلخ شهادت شهدای خدمت می‌گذرد و امروز مردم کشورمان که هنوز هم داغدار رئیس‌جمهور شهیدشان هستند، باید در میدانی بزرگ، مهم و سرنوشت‌ساز به ادای تکلیف بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اینک مردمی که خدمات بیشماری از رئیس جمهور شهیدشان را به یادگار دارند، قرار است برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشور و استمرار راه شهید رئیسی به پای صندوق‌های رأی آمده و بار دیگر به ادای تکلیف بپردازند.

یادمان نرود مشارکت در انتخابات نه یک تصمیم فردی که تکلیفی شرعی و حقی قانونی است که بر دوش همه ما نهاده شده و مبادا به ادای این تکلیف نپردازیم که آنگاه نمی‌توانیم خود را در سرعت یا کُندی پیشرفت در کشور، در شادی حل مشکلات و یا انتقاد از لاینحل ماندن آن‌ها سهیم بدانیم.

شعب اخذ رأی شهرستان‌های استان تهران با آمادگی کامل از ساعات و دقایق اولیه رأی‌گیری پذیرای رأی‌دهندگان بوده و قرار است شاهد ثبت لحظاتی افتخارآمیز و به یادماندنی از شکوه حضور و تکرار حماسه‌آفرینی‌های مردم بصیر، موقعیت‌‌شناس، تکلیف‌مدار و دشمن‌شناس این خطه سراسر افتخار باشند.

فعالیت ۱۸۳ شعبه اخذ رأی در ورامین

فرماندار ورامین از فعالیت ۱۸۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: از این مجموع ۱۲ شعبه سیار و باقی ثابت هستند.

مجید درویشی اظهار کرد: ۷۰ درصد از مجموع شعب اخذ رأی مدارس و مابقی نیز مساجد، حسینیه‌ها و مراکز دیگر هستند که برای تسهیل در حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروز و در روند برگزاری انتخابات، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مجموع عوامل اجرایی، امنیتی و انتظامی برگزاری انتخابات و تأمین امنیت آن را بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: در ایام تبلیغات نامزدها، فضای رقابتی خوبی بین جریان‌های سیاسی در سطح شهرستان حاکم بود و بر این اساس پیش‌بینی‌ها از افزایش میزان مشارکت در این دوره از انتخابات در ورامین حکایت دارد.

درویشی تصریح کرد: در ایام تبلیغات فعالیت غیرقانونی، تخلف و یا حاشیه‌ای از سوی نمایندگان نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها مشاهده نشده و فضای مناسبی برای مشارکت مردم در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز فراهم است.

 

استان تهران، مهیای خلق حماسه‌ای دیگر

شهرستان قدس ۱۲۹ شعبه اخذ رأی دارد

فرماندار شهرستان قدس نیز گفت: ۱۲۹ شعبه اخذ رأی شامل ۱۲۶ شعبه ثابت و ۳ شعبه سیار آراء امروز مردم قدس در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را جمع‌آوری می‌کنند.

وحید گلی‌کانی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی شامل اعضای شعب، نمایندگان فرماندار، محافظان شعب اخذ رأی، بازرسان، رانندگان و بخش‌های خدماتی کار  برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: در فرایند تبلیغات و مباحث مربوط به مشارکت مردم، علاوه بر تبلیغات محیطی از جمله نصب بنرهای تبلیغاتی، برنامه‌هایی مانند تریبون‌های آزاد در مجامع دانشجویی و سطح محلات برگزار شد.

فرماندار شهرستان قدس افزود: همچنین توسط مجموعه کمیته اطلاع‌رسانی و اخبار و اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان، مصاحبه‌ها و کلیپ‌های بسیاری از بخش‌های مختلف مردمی از جمله کارگری، بانوان، اقشار، بازاریان و .... تهیه و در فضاهای رسانه‌ای و مجازی پخش شده است.

گلی‌کانی ادامه داد: فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدها و نمایندگان آنها به صورت قانونی انجام شده و در این موضوع، بحث خاصی وجود نداشته و در زمان مقرر تبلیغات به پایان رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون هر نامزد می‌تواند با هماهنگی مجموعه فرمانداری و حوزه‌های انتخابیه یک نفر را به عنوان نماینده خود در شعب اخذ رأی معرفی کند و فرمانداری نیز نسبت به صدور کارت برای این افراد اقدام می‌کند. 

فرماندار قدس با اشاره به حضور مردم ولایتمدار این شهرستان در انتخابات پیشین، تأکید کرد: با توجه به تلاقی انتخابات با چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت، مردم شور و هیجانات خاص و وصف‌نشدنی دارند و بر این اساس پیش‌بینی‌ها از افزایش مشارکت در این دوره از انتخابات حکایت می‌کند.

استان تهران، مهیای خلق حماسه‌ای دیگر

پیش‌بینی ۱۹۱ شعبه اخذ رأی در ملارد

همچنین فرماندار ملارد در این باره گفت: در مجموع برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از طریق ۱۹۱ شعبه اخذ رأی شامل ۱۷۹ شعبه ثابت و ۱۲ شعبه سیار در این شهرستان برگزار می‌شود.

امین اسدی اظهار کرد: ۶۰ درصد شعب اخذ رأی شهرستان ملارد در مدارس و فضاهای آموزشی و مابقی در مساجد و اماکن دیگر مستقر شده و همزمان با آغاز انتخابات در سراسر کشور، پذیرای رأی‌دهندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نیروهای امنیتی و انتظامی روند در روند اجرای این دوره از انتخابات در شهرستان ملارد مشارکت داشته و در شعب اخذ رأی مستقر هستند.

به گفته فرماندار ملارد، همه مقدمات برای برگزاری انتخاباتی پرشور در این شهرستان فراهم بوده و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا مردم با مشارکت در این عرصه انتخاباتی، افتخارآفرینی دیگری را برای این مرز و بوم به ثبت برسانند.

فعالیت ۱۳۰ شعبه اخذ رأی در پردیس

فرماندار پردیس نیز از فعالیت ۱۳۰ شعبه اخذ رأی شامل ۱۲۳ شعبه ثابت و ۷ شعبه سیار برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد.

محسن قضاتلو اظهار کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از عوامل اجرایی و انتظامی وظیفه نظارت بر روند برگزاری انتخابات را بر عهده داشته و در شعب اخذ رأی مستقر می‌شوند.

وی به آمادگی ۱۰۰ درصدی برای برگزاری این دوره انتخابات در شهرستان پردیس اشاره و تصریح کرد: امید است با حضور همراه با شور و حضور مردم بصیر و انقلابی این شهرستان، روند مشارکت در این دوره از انتخابات با افزایش خوبی همراه باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از