حالت تاریک
یکشنبه, 13 خرداد 1403
امام جمعه شهرستان بهارستان مطرح کرد:

حفظ فرهنگ شهادت با عمل به سیره شهدا

حفظ فرهنگ شهادت با عمل به سیره شهدا

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: عمل به سیره و روش شهدا را از مصادیق زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام محمود نورپور امشب در اجلاسیه شهدای مداح استان تهران که به میزبان شهرستان بهارستان برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان مهاجرپذیر، میزبان ۱۵۰۰ خانواده معظم شهید، آزاده و جانباز است.

وی با اشاره به اعتقادات و باورهای دینی مردم این دیار، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان بهارستان مردمانی با شور و شعور عاشورایی شناخته شده‌اند و از این بابت بر خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان بهارستان بیان کرد: وجود ۳ امامزاده واجب‌التعظیم، ۱۴۲ مسجد، ۲۷۰ حسینیه و بیش از یکهزار و ۳۰۰ هیأت مذهبی و تجلی محبت و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مناسبات مذهبی، گواه میزان ارادت مردم بهارستان به شعائر دینی وپایبندی به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام نورپور عنوان کرد: مردم شهرستان بهارستان عاشق و دلداده اهل بیت علیهم‌السلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و در عرصه‌های مختلف و حساس کشور، خوش درخشیده و همواره حضوری فعال و اثرگذار داشته و دارند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای مداح استان تهران به میزبانی شهرستان بهارستان، افزود: شهدا راه را شناخته و بهترین انسان‌ها هستند، آنها که خوب‌ترین و خوشبوترین عطرها را دارند.

امام جمعه شهرستان بهارستان با تکریم مقام والای شهید، تصریح کرد: شهدا ستارگانی هستند که به وسیله آنها می‌توان راه را پیدا کرد و در مسیر الهی قدم برداشت و گمراه نشد.

حجت الاسلام نورپور، عمل به سیره و روش شهدا را از مصادیق زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان برشمرد و ادامه داد: برگزاری اینگونه اجلاسیه‌ها اقدامی در راستای صیانت و حراست از فرهنگ غنی ایثار و شهادت است.

گفتنی است، پس از برگزاری ۱۲ اجلاسیه شهدای اقشار در ۱۲ شهرستان استان، کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران سوم خردادماه در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از