حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403

وضعیت آب و هوای کشور ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

وضعیت آب و هوای کشور ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

سازمان هواشناسی از بارش‌های شدید محلی، صاعقه، سیلاب ناگهانی، طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال بارش تگرگ، لغزندگی جاده‌ها و خسارت به کشاورزان ۱۱ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از سازمان هواشناسی امروز و فردا یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال استان‌های فارس و کرمان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط دوشنبه تا چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی روی خواهد داد.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و مناطق واقع در دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج است.

هشدار سطح نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی

زمان پایان: شنبه 1403/03/26

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ، در برخی نقاط اصابت صاعقه

منطقه اثر:

شنبه 1403/03/26: آذربایجان غربی، اصفهان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی یزد، نیمه شمالی کرمان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمالی استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از